וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר אחרון מבן לאדן: "הפסיקו לתמוך בישראל"

על פי דיווחים, פנה מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן בקלטת האחרונה שהכין בחייו לנשיא אובמה, ואמר כי "אמריקה לא תוכל לחלום על ביטחון כל עוד תמשיך לתמוך בישראל"

מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן, הזהיר בקלטת האחרונה שהכין לפני שחוסל על ידי צבא ארצות הברית כי אמריקה לא תזכה לביטחון כל זמן שהפלסטינים לא יזכו לביטחון – כך דיווחה הערב (ראשון) סוכנות הידיעות הצרפתית. לפי הדיווח, המתבסס על פרסום באתר איסלמי, פנה בן לאדן בהקלטה לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה ואמר כי "אמריקה לא תוכל לחלום על ביטחון עד שאנו נחיה בביטחון בפלסטין".

"זה לא צודק שאתם תחיו בשלום בזמן שאחינו בעזה חיים בתחושת חוסר ביטחון", אמר מנהיג אל-קאעדה. "בהתאם לכך, ובעזרת אללה, התקיפות שלנו נגדכם יימשכו כל עוד אתם תמשיכו לתמוך בישראל", הוא הבהיר. ביום שישי אישר ארגון אל-קאעדה את מותו של המנהיג והזהיר כי אלה השמחים על מותו של בן לאדן יקבלו את "דמם מעורב בדמעות".

בתוך כך אמר הערב הנשיא אובמה כי בן לאדן, נהנה ככל הנראה מסיוע בזמן שהותו במחבואו בפקיסטן, אך טבעו של הסיוע עדיין לא התברר. "אנחנו חושבים שהייתה חייבת להיות לו רשת תמיכה כלשהי, אך לא יודעים מי או מה נכלל ברשת הזאת", אמר בראיון לרשת CBS.

בסוף השבוע ארה"ב פרסמה סרטונים של בן לאדן

בשבת פרסם משרד ההגנה האמריקאי חמישה סרטונים ביתיים שנתפסו בפשיטה על אחוזתו של בן לאדן באבוטאבד שבפקיסטן. בסרטונים נראה, בין השאר, מנהיג אל-קאעדה ישוב בביתו על כורסא, וצופה בשידורי טלוויזיה בהם הוא מוצג על רקע המתקפה על מגדלי התאומים. יצוין כי הצילומים שפורסמו נטולי פס קול, ככל הנראה לאחר שהאמריקאים מחקו אותו.

ההחלטה להפיץ את הסרטים התקבלה לאחר שארצות הברית החליטה לגנוז את תמונת גופתו של בן לאדן בטענה כי מדובר בתמונות מזעזעות ובשל החשש שפרסומן יתסיס גורמים מוסלמיים ברחבי העולם. ייתכן כי הממשל בארצות הברית מקווה להוכיח באמצעות פרסום הקלטות כי בן לאדן שהה במתחם בפקיסטן במשך זמן רב וכי הוא אכן חוסל בפשיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully