וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הכבאים: "מברכים על האזכור של הנספים"

בהודעה שפרסם ארגון הכבאים נכתב כי הוא מקבל את החלטת ראש הממשלה להקים צוות בדיקה לטיפול בנושא הנצחת הכבאים שנספו באסון הכרמל. עוד נכתב, כי אין כוונה לשבש אירועי יום הזיכרון

ארגון הכבאים פרסם הערב (ראשון) הודעה לפיה הוא מקבל את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר הקמת צוות לבדיקה וטיפול בנושא הנצחת הכבאים במטרה להסדיר הנושא בחקיקה. "אנו מברכים גם על הסיכום שהושג בנוגע לאזכור מכובד של שניים מהכבאים שנספו בכרמל, רב"כ אורי סמנדייב והמתנדב אלעד ריבן בטקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בחיפה ובמגדל העמק", נכתב בהודעת הארגון.

על אף הסיכום שהושג בחיפה ובמגדל העמק, טרם הושג סיכום דומה לגבי טקס הזיכרון בעפולה בשל התנגדות לאזכורו של הכבאי, רס"ל דני חייט, שנספה אף הוא באסון, בטקס יום הזיכרון הערב. "ארגון הכבאים פנה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ שאול מופז (קדימה) שיהיה האישיות המרכזית בטקס הזיכרון הערב בעפולה, בבקשה דחופה לפעול לפתרון הבעיה ואנו ממתינים לתשובתו בנושא", נמסר מהארגון.

"הכבאים הסתערו לקו האש כלוחמים"

בארגון הבהירו עוד כי על אף כל הפרסומים בנושא, אין בכוונתם לשבש את אירועי יום הזיכרון או להיעדר מאבטחת אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות. זאת לאחר שהבוקר הוחלט כי הממשלה לא תדון בהצעתו של שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי, לפיה הכבאים שנספו באסון השריפה בכרמל יוכרזו כחללי מערכות ישראל. ממזכירות הממשלה נמסר ללשכת השר ישי כי לא יעלה נושא לדיון כאשר השר הממונה, שר הביטחון אהוד ברק, לא מסכים לכך.

בתוך כך, הודיע הבוקר ראש הממשלה כי ימנה צוות שרים לבדיקת הנושא. לדבריו, "הערב עם ישראל יציין את יום הזיכרון. למניין הנופלים הצטרפו השנה הנופלים בשריפה בכרמל ובתוכם שלושת הכבאים הגיבורים שהקריבו את חייהם. הם הסתערו לקו האש כלוחמים. לאור הנסיבות, הממשלה החליטה כבר בדצמבר להעניק להם מעמד מיוחד עם זכויות כחללים. שאלת ההנצחה היא נושא רגיש וכאוב, זה דורש התייחסות רצינית, אחראית ומכובדת ואני מבקש להנציחם בדרך ראויה שתוקיר את פועלם ואת הקרבתם. כיוון שנושא ההנצחה מוסדר בחוק, השינוי גם מחייב חקיקה. היום אמנה צוות שרים בראשות שר המשפטים שיגיש בתוך 60 יום הצעת חוק שתסדיר כראוי את הנצחת הנופלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully