וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "פועלים בדרכים סמויות להשבת חטופינו"

רה"מ נתניהו אמר בטקס פתיחת אירועי יום הזיכרון בגבעת התחמושת כי "אין יום שאיננו פועלים למען חזרתם של שבויינו, גם בדרכים סמויות מהעין". על השכול: "נמצא נחמה בבניין העם והארץ"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

הטקס הפותח את ארועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל של ארגון "יד לבנים" נערך הערב (ראשון) בגבעת התחמושת בירושלים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, הרבנים הראשיים לישראל ונשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש. הטקס נפתח באמירת קדיש על ידי ארז קונדו, שאביו נפל במלחמת יום הכיפורים ובשירת "אל מלא רחמים" של החזן הצבאי הראשי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר בטקס כי "ביומה השני של מלחמת ששת הימים התחולל במקום זה אחד הקרבות הקשים שידע צה"ל. הקרב נמשך 10 שעות ובסיומו שרר שקט בין התעלות והבונקרים. האויב הובס והגבעה נכבשה, אך המחיר היה כבד. 21 לוחמי הצנחנים נפלו בקרב בגבעת התחמושת. חללים אלה הם חלק משורה ארוכה של חללי מערכות ישראל שנפלו בעת מילוי תפקידם".

"כבן למשפחה שכולה", המשיך נתניהו, "אני מכיר היטב את הכאב, את תחושת האובדן ואת תחושת חוסר האונים. לכל אלה מתווסף כם יגון ההחמצה. לעולם לא נדע מה היה הקורה אילו יקירנו היו נשארים בחיים, מקימים משפחות ומגשימים חלומות. הנחמה היא בכך שישראל הפכה לאחת המדינות המפותחות והמשגשגות והמתקדמות בעולם".

נתניהו התייחס בנאומו להפיכות שחלו במזרח התיכון בתקופה האחרונה, ואמר כי "בשנה החולפת פקד רעש גדול את המזרח התיכון. ככל שעוברים הימים דבר אחד הולך ומתבהר, ישראל היא אי בודד של חופש ושל דמוקרטיה, במרחב גדול וחשוך. במבט של 63 שנים, ניתן לומר ששלושת ההישגים הגדולים ביותר הם החזרת כוח המגן לעם היהודי, בניית מדינה לתפארת, וטיפוח הדמוקרטיה. אנו מקווים שהחופש והקדמה יאירו את שמיהן של ארצות נוספות ושיחיו עמנו בשלום. עד שיגיע יום זה יש ערובה אחת לעתידנו - צבא הגנה לישראל - כוח המגן העברי".

נתניהו הוסיף כי "אין יום שאיננו פועלים לשלום אסירינו, חטופינו, שבויינו ונעדרינו, למען חזרתם הביתה ובכללם, גלעד שליט שמוחזק בידי אויב אכזר. אנו פועלים בכל הימים להשבתם, כולל בדרכים סמויות מן העין. לא נרפה עד שישובו. אחי ואחיותיי המשפחות השכולות, אין ביכולתנו להשיב את יקירנו, אין דרך למחוק את היגון, נמצא נחמה בבניין העם והארץ, בחתירה לימים של שלום ובידיעה שיש שכר לפעולתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully