וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר יעלון: "חמאס התפייס עם פתח מתוך חולשה"

רמי שני

7.5.2011 / 12:35

השר לעניינים אסטרטגיים סבור כי חמאס הסכים לפיוס הפלסטיני מתוך חולשה, בעקבות פריסת מערכת כיפת ברזל ולכן, הוא מעריך, הפיוס נידון לכישלון. יעלון שיבח את חיסול בן לאדן

השר לאיומים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, אמר היום (שבת) כי ההכנסה של מערכת כיפת ברזל לזירה המבצעית, תרמה להחשת ביצוע הסכם הפיוס בין הפלגים הפלסטינים. "הפיוס הפנים פלסטיני, הוא בהחלט נגזרת של היכולת הביטחונית הישראלית, כמו כיפת ברזל". יעלון אמר את הדברים באירוע "שבתרבות" במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע.

לדבריו, חמאס הסכים לפיוס מתוך חולשה: "מטרת החמאס היא להקים מדינה פלסטינית מהנהר ועד הים. רואים את זה בדברים שהם אמרו בפומבי. כשהם נמצאים תחת לחץ, הם יכולים להתפשר זמנית. החמאס הלך לפיוס מתוך עמדת חולשה. יש עליו ביקורת פנימית גדולה, והוא נפגע לאחר שניסה שוב לבצע את המהלכים שלו בחסות רקטות ונוכח לדעת שהוא משלם מחיר יותר גדול", אמר יעלון. הוא הוסיף כי "שלא נשלה את עצמנו, שמדובר בפיוס אמיתי. אני לא קונה את ההסכם הזה. החמאס לא ירוקן את הרצועה מתחמושת והפתח לא יאפשר לו להשתלט על הגדה המערבית".

באשר להכרזה על המדינה הפלסטינית, נוכח הנאום הצפוי של ראש הממשלה מול שני בתי הקונגרס האמריקאי בנושא, אמר יעלון כי כדי לעצור את סחף התמיכה במדינה זו, צריך לדבריו, לראות את הדברים בפרספקטיבה היסטורית. "לא קמה עדיין הנהגה בצד השני, שמוכנה להכיר בזכות הקיום של מדינת ישראל. מאשימים אותנו שאנחנו לא יוזמים תהליך מדיני, אבל לממשלה הייתה יוזמה מתחילת הדרך ומדיניות עקבית של אי רצון לשליטה בעם הפלסטיני. אנחנו רוצים לשבת ליד שולחן הדיונים כדי להתמודד עם הבעיות הקשות", אמר יעלון.

יעלון הוסיף, כי הממשלה הפלסטינית תלויה לדעתו בצה"ל בכל הקשור בגדה המערבית: "אנחנו לא נמצאים שם כדי לשמור על השלטון של אבו מאזן, אלא כדי לשמור על ההתיישבות שם. אם צה"ל יצא מהאזור, השטח יהפך ל'חמאסטן 2' ויתחילו לעוף רקטות גם משם". יעלון אמר גם כי לדעתו לא תתפתח אינתיפאדה שלישית, אם לא יקרה אירוע חריג מאוד שייתן לה לגיטימציה.

"יש למנוע נשק גרעיני מאירן בכל דרך"

יעלון התייחס גם לחיסולו של אוסמה בן לאדן ואמר כי מדובר באירוע לחשוב, אך כי לא מדובר בסיום ההתמודדות מול איום הג'יהאד העולמי וכי הוא צפוה אפשרות לפיגועי נקמה. יעלון העביר ביקורת על ההתייחסות לחיסולים כהוצאה להורג, וטען כי מדובר בהגדרה לא נכונה וכי צריך להתייחס בכל הנוגע לחיסולים ממוקדים לישראל ולארצות הברית בצורה שווה.

מבחינה מודיעינית, יעלון הסביר כי מדובר במבצע מאוד מורכב וכי מדובר בהישג מודיעיני ומבצעי ראוי להערכה. כשנשאל האם יש בידי ישראל מידע לגבי מקום הימצאו של החייל החטוף גלעד שליט, סירב לאשר או להכחיש: "לא אתייחס לסוגייה".

בהתייחסו לדבריו של שר הביטחון בעניין האפשרות כי אירן תשגר פצצה גרעינית על ישראל אמר יעלון כי "אין ספק בכך שבאירן יש משטר אפוקליפטי משיחי, הקורא תיגר על הסדר העולמי בדרך של אספקת נשק לארגונים הפועלים נגד משטרים המתנגדים לה. פצצה גרעינית בידי אירן היא דבר לא קביל. המשטר שם היום במצוקה נוכח הסנקציות שהעולם הטיל עליו. המערב צריך לנקוט כל דרך כדי למנוע מאירן להשיג פצצה כזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully