וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב ההצלחה: הרשויות נלחמות על "כיפת ברזל"

יהושע בריינר ועידן אבני

11.4.2011 / 17:04

אחרי שצפו בהצלחת המערכת, ראשי הרשויות חוששים שבמקרה של הסלמה, היא תוצב רק סביב בסיסי צה"ל ומתקנים אסטרטגיים. במקביל, מתפתחת תחרות ביניהם על הצבת המערכת בשטחן

על רקע ההצלחות של מערכת "כיפת ברזל" ביירוט רקטות, התעורר חשש בקרב ראשי רשויות בכל רחבי הארץ כי בשעת הסלמה משמעותית, תוצב המערכת להגנה על בסיסי צה"ל ולא על האזרחים. במערכת הביטחון לעומת זאת לא ממהרים להצהיר כי המערכת תישאר בערים, ואומרים כי ההחלטה על מיקום הסוללות תתקבל רק בתום הערכת מצב.

עם זאת, בכירים במערכת הביטחון הביעו בשבועות האחרונים עמדה לפיה בעת לחימה בצפון או בדרום, עיקר תפקיד המערכת יהיה להגן על מתקנים אסטרטגיים כמו בסיסי חיל האוויר או מפקדות צה"ל. העובדה כי לצה"ל ישנן שתי סוללות בלבד, וכי ייצור סוללות נוספות ייארך שנתיים לפחות מגביר את חששם של ראשי הרשויות מפני פרישתן סמוך לבסיסי צה"ל בשעת הצורך.

בעבר, התבטא בנושא אלוף פיקוד הצפון, גדי אייזנקוט, שאמר כי אסור שלתושבים תהיה אשליה לפיה "כיפת ברזל" תשמש כמטריה מעל ראשם שכן היא נועדה להגנת בסיסי צה"ל. מנגד, ראש עיריית אשקלון, בני וקנין, מתנגד לדברים. "אשקלון היא כמו בסיס, לא רק בגלל כמות האוכלוסייה שיש בה, אלא בגלל התשתיות האסטרטגיות שיש בה. עדיף אזרחים מוגנים מאשר מטוס מוגן. אשקלון היא עיר עם תחנות כוח, מתקן התפלה ועוד תשתיות שמשרתות מדינה שלמה. בכל עימות, 'כיפת ברזל' חייבת להיות מוצבת כאן ולא בשום מקום אחר".

בקריית שמונה למודת הקטיושות פנו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרישה להציב סוללת "כיפת ברזל" סמוך לעיר. סגן ראש העיר, יגאל בוזגלו, כתב, "אני פונה אליך אדוני ראש הממשלה, שתעשה כל מה שאתה יכול על מנת שמערכת "כיפת ברזל" תותקן גם בקריית שמונה, קריית שמונה הופגזה בצורה מאסיבית לאורך השנים ויש צורך, וזו חובתה של הממשלה להתקין מערכת כזו בעיר".

בוזגלו הוסיף כי "מלחמת לבנון השנייה נוהלה בחידלון מתמשך ותושבי קריית שמונה הופקרו לחסדי שמיים ולחסדי ארגונים וולונטריים רבים, אשר פעלו בעיר בצורה לא מבוקרת ולא מסודרת, רשלנות פושעת זו גרמה לכך שממשלת קדימה שילמה מחיר יקר מאוד והופלה מהשלטון בבושת פנים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק מסיירים בסוללת כיפת ברזל סנמוך לאשקלון, אפריל 2011. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה מסייר במקום הצבת סוללת "כיפת ברזל", אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully