וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם קפריסין מצטרפת: שדרגה מעמד הנציגות הפלסטינית

קפריסין החליטה ללכת בעקבות חברותיה ליבשת ולשדרג את מעמד הנציגות הפלסטינית במדינה למעמד של נציגות דיפלומטית. קפריסין אף הודיעה בעבר כי היא מכירה במדינה פלסטינית בגבולות 67'

נציגות הרשות הפלסטינית בקפריסין שודרגה למעמד של שגרירות, ומכונה כעת "הנציגות הדיפלומטית של פלסטין" – כך אמר אמש (שישי) ראש הנציגות ווליד חסן בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית. חסן, שלאחרונה נכנס לתפקידו כראש הנציגות בקפריסין, סיפר כי הנציגות קיבלה מסמך כתוב מהממשלה הקפריסאית בו התבשרה על השדרוג. משמעות הדבר היא שחסן יציג את המלצותיו לנשיא דמיטריס כריסטופיאס במקום למשרד החוץ. כמו כן, מעמדו של חסן מוגדר עתה כ"שגריר" ולא כ"ראש נציגות", כפי שהוגדר עד כה.

קפריסין, החברה באיחוד האירופי, כבר הודיעה בעבר כי היא מכירה במדינה פלסטינית בגבולות 67' ואף הבטיחה את שדרוג מעמד הנציגות הפלסטינית בשטחה כבר בחודש ינואר האחרון. במכתב ששיגר נשיא קפריסין ליו"ר הרשות אבו מאזן אז נכתב כי "קפריסין מכירה במדינה פלסטינית בגבולות 67'". כריסטופיאס גם שיבח את היחסים בין שני העמים והביע תקווה כי יושג הסדר שלום במזרח התיכון במהרה, "שיכלול את הקמתה של מדינה פלסטינית ריבונית, דמוקרטית ומשגשגת, שבירתה מזרח ירושלים".

לאחרונה, לאחר שלא חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, שידרגו מספר מדינות באירופה את מעמד הנציגויות הפלסטיניות בשטחן, כאשר האחרונה שבהן היא דנמרק שעשתה זאת לפני כחודשיים. גם בריטניה, צרפת, אירלנד, פורטוגל וספרד עשו זאת.

כמו כן, מדינות רבות בדרום אמריקה כבר הודיעו כי הן מכירות במדינה הפלסטינית, מהלך שגם צרפת הודיעה לאחרונה שהיא שוקלת לבצע. גרמניה, לעומת זאת, הודיעה כי לא תכיר במדינה הפלסטינית כל עוד ישראל לא תסכים לכך.

(עדכון ראשון: 21:28, 06.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully