וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לזיהום דלק ארצי: גם אוטובוסים ומשאיות נפגעו

אביב בר-אלי

5.5.2011 / 18:52

התסמינים שגרמו להשבתת הטיסות מחשש לזיהום בדלק הסילוני, התגלו בשבועות האחרונים גם באוטובוסים ובמשאיות ברחבי הארץ. מדובר בחומר שומני לא מזוהה הפוגע במכל הדלק

האם ניצבת ישראל בפני משבר דלק חמור? ל-TheMarker נודע כי התסמינים אשר הביאו היום להשבתת הטיסות מחשש לזיהום בדלק הסילוני (קרוסין) התגלו בשבועות האחרונים גם באוטובוסים ובמשאיות ברחבי הארץ. מדובר בחומר שומני לא מזוהה אשר הביא לסתימת מסננים בצנרות הדלק - ולפגיעה במכלי הדלק בכלי הרכב. המכון הביולוגי בנס ציונה הוזעק לפני יומיים לנטול דגימות ממסוף דלק במרכז הארץ. בשעות הצהריים החלה ההיערכות לשימוש במלאי החירום האסטרטגי - בינתיים, עבור הדלק הסילוני בלבד.

לפי שעה, לא ברור מקור הזיהום - והאם מדובר בפגם שנפל בצנרת הולכת הדלק הארצית, או בזיהום תזקיק אשר יוצר באחד מבתי הזיקוק - או שיובא מחו"ל. בעקבות האירועים, הורה שר התשתיות עוזי לנדאו להקים באופן מיידי ועדת בדיקה בראשה יעמוד מנהל מינהל הדלק במשרד התשתיות, חן בר יוסף.

עיכול פילטרים במערכות הדלק

במקביל, נודע ל-TheMarker כי כבר לפני חודש החלו להתקבל תלונות מציי משאיות ואוטובוסים על פגיעה במיכלי הדלק של כלי רכב. מדובר היה בטענות כי הדלק שהוזרם למכלים הביא לעיכול הפילטרים במערכות הדלק. בעקבות התלונות, נשלחו אל מעבדות דגימות דלק מירושלים, חולון ומאשדוד. בבדיקות נמצאו הדגימות תקינות. בימים האחרונים התקבלה תלונה נוספת גם מחיפה - ודגימה שנלקחה משם נמצאת בימים אלה בבדיקה.

הפרשה נחשפה לציבור היום בשעות אחר הצהריים, כאשר מנהל נתב"ג, שמואל קנדל, הורה להשבית חלק מפעילות נתב"ג, בין היתר את אספקת הדלק למטוסים, בעקבות זיהום שנתגלה בדלק. המראותיהן של אלפי נוסעים בוטלו, כ-29 טיסות, עד למועד בלתי ידוע. כמו כן, מטוסים אשר היו אמורים לנחות בנתב"ג הועברו לשדה תעופה בקפריסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully