וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: על המערב להכיר בזוועת הריגת בן לאדן

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס קורא למערב לעשות חשבון נפש בעקבות חיסולו של מנהיג אל-קאעדה. "על המערב להכיר בזוועה של הפשיטה האמריקאית ולהתייחס למוסלמים כאל בני אדם"

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, תקף הערב (חמישי) בחריפות את דרך חיסולו של מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן. משעל קרא למדינות המערב "להכיר בזוועה של הפשיטה האמריקאית ובדרך בה נקברה גופתו של בן לאדן בים". משעל אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "הערבים והמוסלמים הם בני אדם שהמערב צריך להתייחס אליהם ככאלה, בלי קשר אם הם תומכים או מתנגדים של אוסמה בן לאדן".

ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה, היה בין הראשונים לגנות את חיסולו של בן לאדן. רשת אל ג'זירה דיווחה ביום שני כי הניה כינה את בן לאדן כ"לוחם ערבי מוסלמי". הניה הוסיף כי "אנו רואים בחיסול כהמשך למדיניותה של ארה"ב, הנשענת על דיכוי ושפיכת דמים של מוסלמים וערבים". בפגישה עם עיתונאים בעזה אמר עוד הניה: "אנו מגנים את החיסול ומבקשים מאללה לגלות כלפיו רחמים".

בארצות הברית זעמו על דבריו של הניה. במחלקת המדינה האמריקאית אמרו בתגובה לדברים כי בן לאדן "אינו שאהיד. הוא מת כשהוא מסתתר באחוזה, במרחק משמעותי מאתרי הקרבות שיצר. בן לאדן רצח אלפי גברים, נשים וילדים חפים מפשע, שרבים מהם היו מוסלמים. התבוסה של בן לאדן היא סוג של ניצחון לכל בן אנוש שמחפש לחיות בשלום, בביטחון ובכבוד".

גם פוסק ההלכה הלבנוני הקיצוני עומאר בכרי, הנמנה על הזרם הסלפי באיסלם, גינה את חיסולו של בן לאדן. בכרי אמר ביום שני לסוכנות הידיעות הצרפתית כי העולם הערבי איבד מנהיג. לדבריו, "מותו של השייח' בן לאדן עצוב ושמח בבת אחת. עצוב משום שאיבדנו מנהיג באזור ומשמח משום שזכה במה שהוא רצה - למות מות קדושים". בכרי הוסיף כי אפשר להעריך שמותו של בן לאדן יוביל לפעולות נקמה באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully