וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערפל ועד זיהום: היסטוריה של ביטולי טיסות בנתב"ג

הזיהום שהתגלה במערכת תדלוק המטוסים בנתב"ג שהוביל לביטול טיסות רבות, הוא רק גורם אחד בשורה ארוכה של סיבות שהובילו לשיבושים בנמל התעופה בשנה האחרונה. מענן אפר ועד לערפל כבד

זיהום הדלק שהוביל לביטולן של עשרות טיסות היום (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון, לא היה הגורם היחיד לביטול טיסות בחודשים האחרונים. בשל תנאי מזג האוויר בוטלו ועוכבו עשרות טיסות בנמל התעופה, למורת רוחם של הנוסעים.

כך למשל, בפברואר האחרון גרמו הרוחות העזות והאובך הסמיך לשיבושים קשים בתנועה האווירית. תנאי מזג האוויר גרמו לסגירת שדה התעופה בחיפה בשל ראות לקויה, והנחיתות בשדה דב שבתל אביב הוגבלו למטוסים בעלי מכשור מתאים לנחיתה בתנאים קשים.

עיכוב טיסות בנתב"ג בעקבות זיהום בדלק, אפריל 2011. אורי לנץ
בפברואר הייתה זו הסערה/אורי לנץ

הסערות שפקדו את ישראל בחודש דצמבר האחרון גרמו אף הן לשיבושים קשים. באמצע החודש הופעל נוהל "ראות לקויה" בשדה התעופה הבינלאומי בשל תנאי מזג האוויר. הדבר הוביל לעיכוב בהמראות ובנחיתות וכן להפניית טיסות לשדות תעופה חלופיים. בסך הכל, בוטלו שלוש טיסות, ארבע טיסות הופנו לנחיתה בנמלים חלופיים וטיסה אחת נדחתה ליום למחרת. מטוס אל-על שהמריא מאירופה אף נפגע מברק, אך לא נגרם לו נזק.

מרשות שדות התעופה נמסר אז כי ארבע טיסות הופנו ליעדים חלופיים: טיסות של חברות "אל-איטליה" ו"בריטיש איירוויז" הופנו ללרנקה שבקפריסין, טיסת אל-על מברצלונה הופנתה לאי רודוס היווני וטיסה של חברת ישראייר מאילת הוחזרה לנמל ממנו המריאה. כמו כן, שלוש טיסות של חברת התעופה "טורקיש איירליינס" בוטלו וטיסה של חברת התעופה הגרמנית "לופטהנזה" עוכבה.

בחודש נובמבר האחרון היה זה הערפל הכבד ששרר בכל אזור מישור החוף שהוביל לשיבושים בהמראות ובנחיתות בנמל התעופה בן גוריון. לפחות 27 טיסות הופנו אז לנחיתה בקפריסין, יוון, טורקיה, ירדן, ומצרים וכן טיסות רבות בוטלו.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
עיכוב טיסות בנתב"ג בעקבות זיהום בדלק, אפריל 2011. אורי לנץ
בספטמבר הייתה זו השביתה/אורי לנץ

בחודש ספטמבר האחרון השבית ועד העובדים של רשות שדות התעופה את כל הפעילות בנתב"ג. עשרות טיסות בוטלו ואלפים נתקעו בנמל בחוסר ודאות. במאי אשתקד היה זה ענן האפר הוולקני מהר הגעש באיסלנד שגרם לביטולן של שתי טיסות של חברת אל-על שאמורות היו לצאת לערים רומא ומילנו שבאיטליה.

היום כאמור, היה זה הזיהום בדלק שגרם לשיבושים. רשות שדות התעופה הודיעה בצהריים על הפסקה מוחלטת ומידית של כל ההמראות היוצאות מנמל התעופה בן גוריון של מטוסים שתודלקו בנמל. ברשות הסבירו כי חברת "נכסי תעופה" האמונה על אספקת הדלק למטוסים הממריאים מבן גוריון גילתה כי הדלק שסיפקה מזוהם. נכון לעכשיו מעוכבות שלוש טיסות של חברת אל-על לאירופה, וכל 26 הטיסות של חברת ארקיע ליעדים בישראל ובחו"ל. חברות תעופה זרות שפועלות בקו לישראל, קיבלו הוראה לתדלק בדרכן ארצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully