וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל זיהום: הושבתו טיסות שתודלקו בנתב"ג

בצעד חריג הורתה רשות שדות התעופה על קרקוע כל הטיסות שתודלקו בנמל התעופה בן גוריון, זאת לאחר שנמצא זיהום באספקת הדלק. נוסעת שהורדה מהמטוס: "יש עומס כבד בטרמינל"

עוד תקלה מביכה בנמל התעופה הבינלאומי של ישראל: רשות שדות התעופה הודיעה בצהרים (חמישי) על הפסקה מוחלטת ומידית של כל ההמראות היוצאות מנמל התעופה בן גוריון של מטוסים שתודלקו בנמל, זאת בעקבות זיהום שהתגלה במערכות תדלוק המטוסים. ברשות הסבירו כי חברת "נכסי תעופה" האמונה על אספקת הדלק למטוסים הממריאים מבן גוריון גילתה כי הדלק שסיפקה מזוהם. נכון לעכשיו מעוכבות שלוש טיסות של חברת אל-על לאירופה, וכל 26 הטיסות של חברת ארקיע ליעדים בישראל ובחו"ל. חברות תעופה זרות שפועלות בקו לישראל, קיבלו הוראה לתדלק בדרכן ארצה.

"יש עומס כבד בטרמינל כי כל הנוסעים הורדו מהטיסות. מאוד הומה פה עכשיו אבל הנוסעים יחסית שקטים ואין פאניקה", סיפרה נוי הלפרן, שהיתה כבר על טיסה לוונקובר שבקנדה. הלפרן סיפרה כי לאחר שהנוסעים הועלו למטוס, התברר כי חלה תקלה. "ישבתי שעתיים במטוס ולא יצאנו לדרך כשהצוות כל הזמן אמר שלא ברור מה קורה. פתאום הטייס הודיע בכרוז שיש אזהרה שבגללה מתעכבים ובסוף אמרו לנו שיש בעיה בדלק של כל המטוסים ושיש חשש שזה נעשה במכוון. אנשי הצוות סיפרו כי צריך לדגום הדלק שבכל המטוסים ושהדבר יכול לקחת עוד הרבה זמן". הלפרן מספרת שפספסה את טיסת ההמשך עליה אמורה היתה לעלות.

מרשות שדות התעופה נמסר כי "לאור עובדה זו הורה מנהל נמל התעופה בן גוריון על הפסקת תדלוק המטוסים בנמל ובשדות התעופה הפנים ארציים". בשעה זו הנושא נבחן על ידי חברת "נכסי תעופה" ועל ידי הגורמים המקצועיים בשדה התעופה.

ברשות הסבירו עוד כי בכדי לעקוף את התקלה, מטוסים של חברות תעופה זרות מבצעים נחיתות ביניים בנמלי תעופה של מדינות שכנות, דוגמת קפריסין ויוון וכי עדיין לא ידוע היקף הפגיעה בתנועה האווירית מישראל ואליה. בחודש פברואר שותקה התעבורה האווירית לישראל, בגלל חצץ שהתגלה במסלול נחיתה בנתב"ג. מטוס נוסעים של חברת התעופה סייפרוס, שהגיע מלרנקה, לא קיבל אישור נחיתה ממגדל הפיקוח ונאלץ לבצע שוב ושוב הקפות בשמי האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully