וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הצבא נסוג מדרעא, אך פשט על פרבר בדמשק

בהמשך להתרחבות המחאה בפרברי הבירה, סיפרו עדים בסאקבה כי מאות חיילים פשטו על העיר. במקביל, החלו כוחות הצבא לסגת מדרעא, אחרי ש"השלימו את משימתם והשקט בעיר הושב"

צילום מסך

(צילום: יוטיוב, עריכה: גדי וינסטוק)

מאות חיילים סורים פשטו הלילה (חמישי) על סאקבה, פרבר במזרח דמשק בירת סוריה, וביצעו מעצרים במקום, כך דיווח אחד התושבים בפרבר. ביום שישי האחרון התרחבו ההפגנות לראשונה גם לבירה דמשק ועדי ראייה דיווחו אז כי כוחות צבאיים חמושים כיתרו את הרחובות הסובבים את הבירה ומנעו את המעבר לפרבריה הסמוכים, ביניהם סאקבה.

תושב סאקבה סיפר היום לסוכנות רויטרס כי "החיילים לא אמרו מאיפה הם, אנשים חשבו שהם מהדיוויזיה הרביעית של מאהר (אסד, אחיו של הנשיא)". עוד הוסיף העד כי החיילים ניתקו את קווי התקשורת לפני הפשיטה, "לא היתה התנגדות מצד התושבים, ההפגנות בסאקבה היו תמיד שקטות, עשרות אנשים נעצרו".

ביום שישי האחרון צעדו אלפים מתושבי הפרבר במסגרת הפגנה נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. ביום רביעי הידקו יחידות צבא את המצור על שני מרכזים עירוניים מתנגדים בעזרת טנקים. "לפני שכוחות הצבא פרצו לדרעא, 'בירת' ההתנגדות הסורית, אסד הסתמך בעיקר על כוחות ביטחון ועל המשטרה החשאית בעימותים עם המפגינים", כך אמר לרויטרס גורם ערבי המעורה בנעשה בסוריה. "החלטתו של אסד להשתמש בצבא מסמנת כי הוא מפעיל את הכוחות הכבדים ביותר שברשותו, ומהווה סימן ברור לכך שאין לו רצון להגיע לפיוס".

אתמול כבר דיווחו עדי ראייה לרויטרס כי 30 טנקים של כוחות "משמר הרפובליקה", הדיביזיה האיכותית ביותר בצבא סוריה, ועוד 70 משאיות עמוסות בחיילים, נצפו בכביש הטבעתי המקיף את הבירה דמשק. לדברי אחד מהם, על כל משאית היו כ-30 חיילים. "לא ברור אם הן הם היו בדרך צפונה או דרומה", הוסיף.

בתוך כך, החל היום צבא סוריה בנסיגה "הדרגתית" מהעיר דרעא שבדרום המדינה, בה היה פרוש במשך כשבועיים, לצורך דיכוי המחאה העממית שפרצה בה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית SANA. לפי הדיווח, הצבא נסוג "לאחר שסיים את משימתו לעצור את פעילי הטרור ולהשיב את הביטחון והשקט". בהמשך דיווחו עדי ראייה כי טנקים אכן נראו יוצאים בשיירה מהעיר.

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

עדכון ראשון: 8:19

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully