וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יחידת העילית להב 433 במשטרה תקוצץ?

השר אהרונוביץ' מתכוון להעביר שוטרים מהיחידה החוקרת פשעים חמורים ושחיתות ציבורית ולהוריד את דרגת המפקד לדרגת תת-ניצב, כך דווח בערוץ 2

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', מתכוון לקצץ ביחידת להב 443 של המשטרה, היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן החוקרת עבריינים כבדים ופוליטיקאים, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות ערוץ 2. על פי הדיווח, המטרה של אהרונוביץ' היא להעביר שוטרים מהיחידה לתחנות המשטרה השונות.

על פי הדיווח, השר החליט להפנות לשטח שוטרים מהיחידות הייעודיות במטה הארצי, גם מיחידת להב 433. לדברי השר, "כל הנושא של גודל המטה הארצי צריך להיבחן. המפכ"ל שותף לדעתי שצריך לצמצם שם כדי לחזק את השטח". עוד דווח כי המפקד החדש של יחידה 433 לא יהיה בדרגת ניצב כפי שהיה עד כה, אלא בדרגת תת-ניצב בלבד.

לאחר הפרסום מיהרו במשטרה להבהיר את הדברים ואמרו כי "השר לביטחון פנים והמפכ"ל אינם מתכוונים לקצץ באף יחידה משטרתית המטפלת בשחיתות הציבורית או בפשיעה החמורה, או בארגוני הפשיעה. דרך הצגת העובדות אינה נכונה ואינה משקפת את תוכנית ההתייעלות המתוכננת למשטרת ישראל".

"עננה כבדה של חשד"

בסיעת מרצ תקפו את הדברים ואילן גילאון יו"ר הסיעה אמר כי "מעל המהלך של אהרונוביץ' מרחפת עננה כבדה של חשד באשר למניעיו. האינטרס של ישראל ביתנו ומנהיגם בהקשר זה אינו מתיישב עם האינטרס הלאומי לנקות את אורוות השלטון ולמגר את שלטון הבוזזים, גוזרי הקופונים ונוטלי המעטפות". גם ח"כ זהבה גלאון הצטרפה לדברים ואמרה כי "אפילו למראית עין, אהרונוביץ' היה צריך להימנע ממהלך של הצרת צעדי המשטרה, בייחוד כאשר ראש מפלגתו הוא החשוד מספר אחת מבין אנשי הציבור הנחקרים כרגע".

"להב זו יחידה חשובה שהוכיחה את עצמה, פגיעה בה עלולה לפגוע בחוסנה החברתי והמוסרי של ישראל ואף לסכן את ביטחונה", מסר חבר הכנסת איתן כבל (העבודה), "אני מקווה שאין קשר בין היוזמה הזו של השר אהרונוביץ' אותו אני מעריך מאוד, לבין העניינים המשפטיים שבהם עסוק יו"ר מפלגתו".

"אם אכן מתכוון השר לביטחון פנים לקצץ את כנפי היחידה, מדובר בצעד חמור ביותר שעלול להתפרש כהשלמה או ככניעה לשחיתות שהתפשטה בעשור האחרון בקרב קברניטי המדינה", ביקר גם ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי). "אני פונה לשר אהרונוביץ' להבהיר בדחיפות את כוונתו ביחס להקצאת משאבים במלחמה נגד השחיתות, שהיא איום קיומי על ישראל", הוסיף אלדד.

* בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully