וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש נפתחה לעבר שיירת ר"מ טורקיה ארדואן

אלמונים פתחו באש לעבר שיירת המכוניות שליוותה את ראש ממשלת טורקיה בתום עצרת בחירות בעיר בצפון המדינה. שוטר אחד נהרג, אולם ארדואן עצמו עזב את המקום לפני התקיפה

יח"צ - חד פעמי

(צילום: הטלוויזיה הטורקית, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

אלמונים השליכו רימון ופתחו באש, הערב (רביעי) לעבר שיירת המכוניות אשר ליוותה את ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בעיר הצפונית קסטמונו. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, ארדואן עזב את המקום במסוק מעט לפני ההתקפה. קצין משטרה אחד נהרג מהירי, ושוטר נוסף נפצע.

ארדואן שהגיב על האירוע הפנה אצבע מאשימה לעבר "הבדלנים הטרוריסטים", לדבריו. "רק המוחות האפלים שלהם מסוגלים לבצע מעשה שכזה", הוסיף ארדואן, והבהיר כי "אנשינו לעולם לא ייאפשרו לאותם טרוריסטים, שמבינים שאין דבר שיוכלו לעשות דרך הקלפי, לגרום לנו לפיצול או מחלוקת".

מתיחות לקראת הבחירות

ארדואן קיים בקסטמונו עצרת לקראת הבחירות הצפויות להתקיים במדינה ב-12 ביוני, המגבירות את המתיחות בין המפלגה השולטת לבין המיעוט הכורדי במדינה. הביקורת העיקרית שהופנתה כלפי ארדואן לקראת הבחירות הצביעה על השינוי במדיניותו, שכללה, בין היתר, התקרבות למדינות ערב והפשרה ביחסים עם אירן.

מוקדם יותר היום, יידו מפגינים כורדים אבנים לעבר ניידת משטרה וכן דקרו שוטר בעיר הדרומית דיארבקיר, במהלך לוויה של שלושה לוחמי גרילה כורדים שנהרגו בהפגנות בדרום מזרח המדינה. המשטרה דיווחה כי שני שוטרים נפצעו בהתקפה.

ההפגנות האלימות התקיימו במחאה על החלטת ועדת הבחירות המרכזית, שאסרה על שבעה מועמדים כורדים עצמאיים להתמודד בבחירות בטענה שלאלו עבר פלילי. בעקבות ההתקוממות, לפני מספר ימים הכריזה הוועדה כי שישה מהם יורשו להתמודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully