וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן ידרוש: להפסיק את כל המגעים עם הרשות

4.5.2011 / 12:54

שר החוץ ליברמן ושאר שרי ישראל ביתנו מתכוונים לדרוש בממשלה ובקבינט, לקבל החלטה על הפסקת כל המגעים בין ישראל והרשות, בעקבות החתימה על הסכם הפיוס הפלסטיני

בעקבות חתימת הסכם הפיוס בין חמאס לפתח, יו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, ושרי המפלגה האחרים, מתכוונים לדרוש בממשלה ובקבינט לקבל החלטה על הפסקת כל המגעים בין ישראל והרשות הפלסטינית, ובכלל זה כל שיתוף פעולה בין משרדי הממשלה השונים לרשות.

בנוסף דורשים ב"ישראל ביתנו" לגבות את החלטת שר האוצר, יובל שטייניץ, להפסקת העברת הכספים לרשות. מהמפלגה נמסר כי, "אי אפשר לצפות שמדינת ישראל תעביר כספים לחמאס, ובעצם תממן פעולות נגד אזרחיה. מי
שמצהיר שבן לאדן הוא לוחם חירות מוסלמי קדוש, כפי שעשה ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה, ומי שלא מאפשר לצלב האדום גישה לחייל החטוף גלעד שליט, לא יכול להיות שותף למשא ומתן, לא במישרין ולא בעקיפין".

סגן שר החוץ, דני אילון פנה אל מדינות אירופה ואמר: "כמממנים הגדולים ביותר של הרשות הפלסטינית חלה עליכם אחריות כבדה להבהיר לפלסטינים, כי אי עמידה בתנאי הקוורטט תגרור סנקציות אירופיות משמעותיות". לדבריו, "היום ברור כי הרשות היא הצעד הסרבן לשלום. העדפת הרשות את החמאס על פני מו"מ עם ישראל היא מכה אנושה לסיכויים לקדם את התהליך המדיני עם הפלסטינים".

"ממשלת ישראל צריכה לצאת מהבונקר"

מנגד, ח"כ איתן כבל (העבודה) קרא לראש הממשלה לבחון היטב את ההסכם. "על ישראל להתייחס בזהירות הראויה להסכם, אך גם לבחון את הטוב שבו", אמר. "אל לראש הממשלה לנצל את המצב כדי לדחות את התהליך המדיני. זה הזמן בו עליו להתגבר על פחדיו ולהניח על השולחן תכונית סדורה שתוציא את ישראל מחזית הסירוב".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה, כי "ממשלת ישראל צריכה לצאת מהבונקר, להביט סביב ולהבין שהעולם השתנה. בעולם הערבי חל שינוי עצום שהמכנה המשותף בו הוא דרישה עממית לחופש ולזכויות אדם ואזרח. במקום לראות בהסכם איום, ישראל צריכה להפוך אותו להזדמנות לסיים את הכיבוש ולפתוח דף חדש ביחסיה עם העולם הערבי. למרות הביקורת על החמאס, ההסכם בין החמאס לפתח מקדם הקמה של מדינה פלסטינית, והקמה של מדינה פלסטינית לצד ישראל על בסיס גבולות 1967 היא אינטרס ישראלי מובהק. לכן, על ישראל להצהיר על נכונותה להכיר במדינה פלסטינית בספטמבר הקרוב בעצרת הכללית של האו"ם ולהכנס למו"מ מהיר על מנת לקבוע סידורי ביטחון וגבולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully