וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים ערבים ישתתפו בטקס הפיוס בין חמאס לפתח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.5.2011 / 8:16

למרות מאמצי ההסברה בירושלים נגד הסכם הפיוס הפלסטיני, החליטו חברי הכנסת טיבי, ברכה וא-סנע, השוהים בקהיר, להגיע לטקס החתימה הרשמי על ההסכם

למרות הביקורת הקשה שנמתחה בישראל על הסכם הפיוס בין פתח לחמאס, הצפוי להיחתם הבוקר (רביעי) על ידי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, שלושה חברי כנסת מישראל צפויים להשתתף בטקס החתימה.

חברי הכנסת הערבים אחמד טיבי, טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל), ומוחמד ברכה (חד"ש), הוזמנו על ידי השלטונות המצרים להשתתף בטקס החתימה על הסכם הפיוס בין חמאס לפתח. ח"כ טיבי אישר לוואלה! חדשות, כי בכוונתם להגיע לטקס. שלושת חברי הכנסת נמצאים בקהיר מזה יומיים, כדי להשתתף כחברי ועד הנאמנים בכינוס המרכז להנצחת זכרו של יאסר ערפאת. הבכירים המצרים שהזמינו את השלושה אמרו להם שהם הוזמנו לאות הערכה על המאמצים שהשקיעו במשך השנים לסיום הפילוג בין הפלסטינים.

הטקס יתקיים במטה המודיעין בקהיר בהשתתפות נציגים של שני הארגונים, חברי פרלמנט פלסטינים, נציגים מכל הפלגים הפלסטינים, ראשי המודיעין המצרי שתיווכו בין הצדדים ואף שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון.

"איך אפשר לעשות שלום עם חמאס?"

אתמול נפגשו שלושת הח"כים עם מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, המתמודד גם על נשיאות מצרים, אשר אמר להם כי השינויים בעולם הערבי האיצו את הפיוס ויצרו אווירה טובה לכך. בהמשך ביקרו השלושה בכיכר תחריר, שהפכה לסמל המהפיכה במצרים.

בישראל, כידוע, לא מקדמים בברכה את ההסכם. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש אמש עם שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, ובפגישתם אמר נתניהו לבלייר כי הוא "קורא לאבו מאזן לבטל את ההסכם עם החמאס לאלתר ולבחור בדרך השלום עם ישראל".

עוד הוסיף נתניהו כי "ההסכם בין פתח לחמאס פוגע פגיעה קשה בתהליך השלום. איך ניתן להשיג שלום עם ממשלה שחציה קורא להשמיד את ישראל, ואף משבח את רב-המרצחים, אוסמה בן לאדן?". מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו מתכוון לומר דברים דומים בפגישותיו עם ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, ועם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בביקורו באירופה, שייחל הלילה ויסתיים ביום שישי בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully