וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מבחן? כדאי לדחות את ההכנה לרגע האחרון

בדרך כלל דחיית הלימודים למבחן לרגע האחרון נחשבת לרעיון לא כל כך טוב, אך לטענת מדענים בריטיים, דווקא הלחץ הגובר לפני המבחן עשוי לסייע בזכירת החומר

סובלים מדחיינות? מוצאים את עצמכם נלחצים כל פעם מחדש ולומדים שעה לפני המבחן? מסתבר שיש לכך גם יתרונות: מדענים גילו באחרונה שבזמן מתח רב משחרר הגוף הורמונים מיוחדים הגורמים לתאי המוח לאחסן זיכרונות ביעילות רבה יותר. לפי המחקר, הורמונים כגון קורטיסול או אדרנלין המשוחררים לגוף בשעת לחץ משנים את פעולת הגנים בתוך הנוירונים בצורה המגבירה את יכולת הלימוד שלהם.

"לעיתים קרובות אנו מוצאים שזיכרונות לא נעימים נשארים חקוקים במוחנו למשך חיים שלמים, בשכיחות גבוהה יותר מאשר זכרונות נעימים", אומר פרופ' האנס רויל, מדען מוח באוניברסיטת בריסטול. "הסיבה לכך היא המתח. מנקודת מבט ביולוגית חשוב לזכור משהו שהכאיב או איים עלינו". לדברי רויל, לימודים במצב של מתח עשויים להיות אם כן יותר יעילים מלימודים במצב של רוגע.

רויל מסביר כי בזמן מתח משחרר הגוף אדרנלין וקורטיסול על מנת להגביר את קצב חילוף החומרים, להעלות את רמת הסוכר בדם, ולהגביר את יעילות מערכת החיסון. לאורך ההיסטוריה האנושית סייעה תופעה זו לבני האדם להתחמק מסכנות וללמוד מנסיונים. עם זאת מזהיר רויל כי לחץ יתר עלול לגרום דווקא לתוצאות הפוכות. "כאשר אנו נתונים ללחץ קיצוני המוח לא יקלוט כל מידע נוסף. לחץ ממושך אף עלול להזיק לבריאות", אומר רויל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully