וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "בן לאדן לא היה חמוש, אך התנגד"

דובר הבית הלבן ג'יי קרני אמר כי אוסמה בן לאדן לא היה חמוש כשכוחות הקומנדו האמריקאים פרצו לאחוזה בה הסתתר בפקיסטן. אך לדבריו, בן לאדן התנגד ובמתחם "היו חמושים רבים"

דובר הבית הלבן ג'יי קרני אמר אמש (שלישי) כי אוסמה בן לאדן לא היה חמוש בזמן שכוחות ארה"ב הסתערו על האחוזה בה הסתתר. עם זאת, מנהיג אל קאעדה התנגד ונאבק בטרם נורה. "לא חייבים נשק חם כדי להתנגד", אמר דובר הבית הלבן, אך סירב לפרט מה עשה מנהיג אל קאעדה ברגעיו האחרונים.

קרני אמר עוד כי "הכוחות ציפו להתקל בהתנגדות עזה באחוזה, ונתקלו בהתנגדות עזה. היו במתחם חמושים רבים". הוא ציין עוד כי אשתו של בן לאדן הסתערה לעבר החיילים ונורתה ברגלה, אך לא נהרגה, בניגוד לדיווחים הקודמים. לדברי קרני, חיסולו של בן לאדן לא צפוי להשפיע על לוח הזמנים להוצאת כוחות ארה"ב מאפגניסטן.

ראש ה-CIA ליאון פנטה אמר אמש כי הממשל בארה"ב היה מודאג מהאפשרות שפקיסטן עלולה לסכל את המבצע לחיסול רב המחבלים, ואף "עלולה הייתה להזהיר את המטרות". בראיון למגזין "טיים" אמר פנטה כי טרם החיסול, אנשיו היו בטוחים בוודאות של 60-80 אחוזים כי בן לאדן שוהה במתחם שהותקף.

דבריו של פנטה עולים בקנה אחד עם הודעה רשמית שפרסם אתמול משרד החוץ הפקיסטני, לפיה המבצע נערך ללא ידיעת הפקיסטנים ומבלי להשתמש בבסיסיהם. עם זאת הצהיר משרד החוץ של פקיסטן כי המתחם בו נתפס בן לאדן וסביבתו היו נתונים תחת מעקב מאז שנת 2003. מעקב זה אף הניב מעצר של גורם באל-קאעדה בשנת 2004. עוד הוסיפו הפקיסטנים, כי הם חלקו מידע על המתחם עם ה-CIA מאז 2009.

גורמים במודיעין הפקיסטני הביעו מבוכה רבה על הימצאו של רב המחבלים קילומטרים ספורים מאקדמיה צבאית בלב המדינה. בכיר פקיסטני אמר כי העובדה שבן לאדן חי ברווחה באחוזה הקרובה כל כך לבירה איסלמאבד היא בבחינת מבוכה של ממש עבור פקיסטן, ואף סיכון ליחסיה עם ארצות הברית. "זה נראה רע", אמר הבכיר. "זה גורם לנו להיראות כמו אידיוטים. זה מאוד מביך". עם זאת, הבהיר הגורם כי "אם היינו יודעים איפה הוא נמצא, היינו לוכדים אותו בעצמנו".

המבוכה הפקיסטנית מגיעה לדרגים הגבוהים ביותר במדינה: נשיא המדינה, אסיף עלי זרדרי, פרסם אתמול מאמר ב"וושינגטון פוסט", בו כתב כי "פקיסטן מעולם לא הייתה ולעולם לא תהיה חממה לכוחות קנאיים, כפי שהיא מתוארת לפעמים על ידי התקשורת. ספקולציות כאלה מייצרות אולי כותרות מעניינות, אך הן לא משקפות את העובדות".

בארה"ב מפקפקים בתשובות שסיפקו הפקיסטנים

יו"ר ועדת שירותי הביטחון בסנט האמריקאי, הסנטור קרל לוין, וכן סנטורים בכירים נוספים מעלים מאז אמש שאלות נוקבות בנוגע לתפקיד הצבא והמודיעין הפקיסטניים, ולגבי מעורבותם האפשרית בהגנה אל אוסמה בן לאדן, לפני שחוסל על ידי כוח הקומנדו האמיקאי.

הסנטור ממישיגן העריך כי ייתכן ובפקיסטן היו מודעים לנוכחותו של מנהיג אל-קאעדה באחוזה שבאבוטאבד כבר מהקיץ הקודם. "אני חושב שעל צבא פקיסטן ועל המודיעין במדינה לענות על הרבה שאלות כעת, הנוגעות למיקום, לזמן השהייה הארוך של בן לאדן במקום, ולעובדה שהמתקן למעשה נבנה עבורו", אמר לוין.

(עדכון ראשון: 22:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully