וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ברק: "הסיכוי של אסד להתאושש הולך וקטן"

בראיון לערוץ 10 טען שר הביטחון אהוד ברק כי משטרו של הנשיא אסד מתקרב לקצו. "הגורל שלו יהיה דומה לזה של המנהיגים במדינות האחרות בהן פרצו מהפכות"

שר הביטחון אהוד ברק התייחס הערב (שני) בראיון לערוץ 10 למהומות בסוריה. "אני חושב שאסד מתקדם לרגע בו יאבד את סמכותו הפנימית", טען ברק. "ככל שיש יותר הרוגים הסיכוי שלו לצאת מזה קטן יותר. אני לא רואה אותו מסוגל לשקם את האמון בו. יכול להיות שהוא יתאושש, אבל לפי דעתי הוא כבר לא יהיה אותו דבר. נדמה לי שהגורל שלו יהיה דומה לזה של המנהיגים במדינות האחרות בהן פרצו מהפכות".

ברק ביקש להרגיע את החששות שהתעוררו בישראל עקב המהומות. "ישראל לא צריכה להיבהל מהאפשרות שאסד יוחלף על ידי מישהו אחר בסוריה", אמר ברק. "אנחנו צריכים להיות מפוכחים. זה תהליך אזורי רחב. לא יכוננו כאן דמוקרטיות אמריקאיות או מערב אירופיות. זה עניין של דורות, אבל אפשר לומר די בבירור שהזעזוע הזה יסיים את תפקידן של האוטוקרטיות ששלטו בעולם הערבי בעשרות השנים האחרונות", אמר ברק.

ברק התייחס גם לשינויי המשטר במצרים ואמר כי לשלטון החדש שם "לא יהיה קל לפוגג את מסכת ההתחייבויות שקשורות בהסכמי השלום". ברק אמר כי "זו סביבה קשה. אין פה חסד לחלשים, זה לא מערב אירופה. נוכל לסמוך על עצמנו ועל הברית עם ארצות הברית, אבל נוכל לעשות הסדרים ולחתור להסדרים שישמרו על סידורי הביטחון שלנו".

בהתייחסו לחיסולו של מנהיג ארגון אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן אמר ברק כי "החיסול משדר ישירות לתודעה של ראשי ארגוני הטרור בכל מקום לגבי עד כמה רחוק מנהיגות העולם החופשי מוכנה לכת כדי לעשות צדק ולהרוג אותם. ברק אמר כי "אני מכיר את היטב האיש שעמד בראש ה-CIA. אנשים האלה עובדים יום ולילה במשך שנים כדי להגיע לאינפורמציה מדויקת שמאפשרת פעולה כזאת". עם זאת, הזהיר ברק כי "אני לא חושב שזה נגמר, אני לא חושב שאנחנו אפילו בהתחלת הסוף. אל-קאעדה הראו כבר שהם מאוד מתוחכמים ונחושים ולא הייתי מזלזל ביכולותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully