וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך נראה אוסמה בן לאדן דקות לאחר שחוסל

נשיא ארה"ב ברק אובמה הודיע כי צבאו הצליח לחסל את מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן ולקחת את גופתו. זמן קצר לאחר ההודעה פורסמה תמונת הגופה כאשר היא מרוסקת

אוסמה בן לאדן חוסל בפקיסטן, תמונתו המזוייפת של גופת בן לאדן. רויטרס
בן לאדן זמן קצר לאחר חיסולו/רויטרס

זמן קצר לאחר שנשיא ארה"ב ברק אובמה הודיע על חיסולו של מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן, שידרה הטלוויזיה האמריקאית תמונות של גופתו של בן לאדן כפי שנראתה מיד לאחר החיסול. ארה"ב הודיעה כי בן לאדן ייקבר בים על מנת שקברו לא יהפוך לאתר עלייה לרגל.

בשעות הבוקר המוקדמות נשא אובמה נאום לאומה בו הודיע על המבצע המוצלח. "מיד לאחר כניסתי לתפקיד, הוריתי לליאון פנטה, ראש ה-CIA, להפוך את חיסולו של בן לאדן למטרתנו העליונה, במקביל למאמצינו לחסל את רשת הטרור שלו. באוגוסט האחרון, אחרי מאמץ עיקש, עודכנתי כי יש קצה חוט שעשוי להוביל לבן לאדן. הוא לא היה ודאי, ולכן עמלנו על מיצוי האופציה".

בהמשך, תיאר הנשיא, "הצלחנו לאתר את בן לאדן, מתחבא באחוזה בעומק פקיסטן. בשבוע שעבר עודכנתי כי יש לנו די מודיעין כדי להגיע לבן לאדן, והלילה הוריתי לכוחותינו, שפעלו באומץ לב וביכולת מרשימה, להרוג את בן לאדן בתקיפה מן האוויר, ובהמשך לקחת את גופתו".

מפת חיסולו של אוסמה בן לאדן. Google Earth
כאן הוא חוסל/Google Earth

אובמה ציין כי "מעבר לשני עשורים, בן לאדן הוביל מתקפות טרור נגדנו ונגד בעלי בריתנו. מותו לא מסמל את תום מאבקנו בטרור. אל-קאעדה יוסיף לנסות לפגוע בנו, ונוסיף לעמוד בכל כוחנו מנגד. נבהיר בהזדמנות זו כי ארצות הברית לא שואפת להילחם באיסלם. הרי בן לאדן הרג מוסלמים רבים".

לפי המידע המגיע מגורמי ביטחון אמריקאים, במבצע השתתפו ארבעה מסוקים וכוח קרקעי קטן של כ-40 חיילים. בשל מה שתואר כ"קשיים טכניים", לא שב אחד המסוקים מהמבצע - הוא נותר על הקרקע, ופוצץ על ידי הכוחות במקום. מלבד זאת, ככל הידוע, לא נפגע אף חייל אמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully