וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מתייחדת עם זכרם של ששת המיליונים

בטקס הנחת זרים ביד ושם, במצעד החיים בפולין ובטקסים רבים ברחבי הארץ - מתייחד עם ישראל עם זכר הנספים. בשעה 10:00 נשמעה צפירה בת שתי דקות וישראל עצרה לזכרם ששת המיליונים

רויטרס

(צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר, רויטרס. עריכה: יותם בן-דוד. קריינות: אביב אברמוביץ')

יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ותושבי מדינת ישראל מתייחדים היום (שני) עם זכרם של כשישה מיליון קורבנות השואה. בשעה 10:00 נשמעה ברחבי הארץ צפירה בת שתי דקות, בסיומה נפתח טקס הנחת הזרים המסורתי ב"יד ושם", בו משתתפים נשיא המדינה, שמעון פרס, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הרמטכ"ל בני גנץ, המפכ"ל הטרי יוחנן דנינו, נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, ובכירים אחרים.

במקביל, נערך בכנסת טקס הקראת שמות הנספים תחת הכותרת "לכל איש יש שם". השנה עומד יום הזיכרון בסימן "שברי זיכרון – הפנים שמאחורי המסמכים, החפצים והתצלומים".

במקביל, בפולין יתקיים היום מצעד החיים בפעם ה-23, כשאלפי בני נוער ועשרות ניצולי שואה יצעדו ממחנה הריכוז אושוויץ לכיוון מחנה ההשמדה הסמוך, בירקנאו. בין היתר, ישתתף השנה במצעד גם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

אמש נפתח יום הזיכרון בטקס המרכזי במוזיאון "יד ושם" בירושלים. רה"מ נתניהו אמר בטקס כי "אסור לנו להתעלם מלקחי השואה, כי היום קמים עלינו צוררים שכמחישים את השואה. אירן וגרורותיה, חיזבאללה וחמאס, קוראים בגלוי להשמדת היהודים". נתניהו הוסיף כי "כל אלה שאומרים שהם למדו את לקחי השואה צריכים להוקיע את אלה המאיימים להשמיד את המדינה היהודית. אירן מתחמשת בנשק גרעיני למימוש איום זה. האיום אינו תיאורטי, הוא ניצב מולנו וצריך לעצור אותו".

לפני נתניהו, נשא דברים נשיא המדינה, שמעון פרס. לדבריו, "גם לאחר השואה קיים עדיין משטר שראשיו הם מכחישי שואה ומסיתי שואה לעיני כל, זה צריך לעורר חלחלה בקרב כל אדם, וזעזוע בכל מצפון. הצמרת הפנאטית של אירן היא סכנה לעולם כולו. לא רק איום על ישראל. היא סכנה לכל בית. בכל אתר. סכנה אמיתית לגורל האנושות". הנשיא הוסיף, כי "מדינות העולם הכריזו שהן לא ישלימו עם נשק גרעיני בידי אירן. הן עומדות עכשיו במבחן התחייבותן".

מדו"ח מצב ניצולי השואה לשנת 2011 שפורסם אמש, עולה כי עד שנת 2015 ירד מספרם של ניצולי השואה בכ-30%, ויעמוד על 145,000 ניצולים. כיום חיים בישראל 208,000 בני אדם, ובכל יום, על פי הנתונים, מתים כ-35 ניצולי שואה. על פי הנתונים, עד שנת 2015 יעמוד מספר הניצולים הנזקקים על כ-60,000. כבר השנה, 20% מהם דיווחו כי בימי החורף סבלו מקור וממחסור באמצעי חימום, ו-5% דיווחו על מחסור במזון ראוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully