וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ביד ושם: "צוררים חדשים קמים להשמידנו"

טקס הזיכרון לשואה ולגבורה נפתח ביד ושם. בנאומו הזהיר ראש הממשלה נתניהו מפני אירן ואמר כי "כל אלה שאומרים שלמדו את לקחי השואה צריכים להוקיע את המאיימים להשמיד את ישראל"

תאגיד כאן

תושבי מדינת ישראל מתייחדים עם זכרם של כשישה מיליון קורבנות השואה: אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה נפתחו אמש (ראשון) בטקס המרכזי במוזיאון "יד ושם" בירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס כי "אסור לנו להתעלם מלקחי השואה, כי היום קמים עלינו צוררים שמכחישים את השואה. אירן וגרורותיה חיזבאללה וחמאס קוראים בגלוי להשמדת היהודים". נתניהו הוסיף כי "כל אלה שאומרים שהם למדו את לקחי השואה צריכים להוקיע את אלה המאיימים להשמיד את המדינה היהודית. אירן מתחמשת בנשק גרעיני למימוש איום זה. האיום אינו תיאורטי, הוא ניצב מולנו וצריך לעצור אותו".

נתניהו הדגיש כי מהלקחים שיש ללמוד מהשואה הם שתמיד להתקפות על העם היהודי קדמו גלי שנאה, ולכן יש לחשוף את המסיתים נגד העם היהודי. "אותה שנאת יהודים מתעוררת היום שוב בדמות השנאה למדינת היהודים שיש המטילים עליה את האחריות לכל תחלואי העולם", אמר ראש הממשלה. לקח נוסף, על פי נתניהו, היא שאסור להפקיר את גורל העם היהודי בידי אחרים. "היחסים עם מדינות העולם חשובים לנו ביותר ואנחנו משקיעים בהם מאמצים, אבל אם לא יהיה בכוחנו להגן על עצמנו, העולם לא יעמוד לימיננו. ישראל היא מדינה שומרת שלום, דמוקרטית ושומרת על זכויות אדם - אי של קדמה במרחב בלי קדמה", אמר נתניהו. ראש הממשלה הדגיש כי "ידנו מושטת לשלום, אך נשמור על עצמנו מפני אויבינו. ראוי לומר לכל אויבינו שהם יתעמתו עם רוחו העזה של עם שהתגבר על הרוע הנורא בתולדות האנושות - יידעו שכשעם ישראל אומר לעולם לא עוד, אנחנו מתכוונים לכל מילה".

לפני נתניהו, נשא דברים נשיא המדינה, שמעון פרס. לדבריו, "גם לאחר השואה קיים עדיין משטר שראשיו הם מכחישי שואה ומסיתי שואה לעיני כל, זה צריך לעורר חלחלה בקרב כל אדם, וזעזוע בכל מצפון. הצמרת הפנאטית של אירן היא סכנה לעולם כולו. לא רק איום על ישראל. היא סכנה לכל בית. בכל אתר. סכנה אמיתית לגורל האנושות". הנשיא הוסיף, כי "מדינות העולם הכריזו שהן לא ישלימו עם נשק גרעיני בידי אירן. הן עומדות עכשיו במבחן התחייבותן".

אירועי יום הזיכרון יימשכו גם היום כאשר בשעה 10:00 בבוקר תישמע צפירה בת שתי דקות וייערך טקס הנחת הזרים המסורתי ב"יד ושם". במקביל, ייערך בכנסת טקס הקראת שמות הנספים תחת הכותרת "לכל איש יש שם". יום הזיכרון לשואה יעמוד השנה בסימן "שברי זיכרון – הפנים שמאחורי המסמכים, החפצים והתצלומים".

מדו"ח מצב ניצולי השואה לשנת 2011 שפורסם הבוקר עולה כי עד שנת 2015 יירד מספרם של ניצולי השואה כ-30% ויעמוד על 145,000 ניצולים. עוד עולה מהדו"ח, כי מספר הניצולים הנזקקים שכיום עומדת על כ-33% תגדל, ותעמוד על כ-60,000 ניצולים נזקקים ב-2015. עוד מראה המחקר כי המספר העדכני של ניצולי השואה החיים בישראל נאמד בכ-208,000 בני אדם. בשנת 2009 עמד מספרם על למעלה מ-233,000 - מדובר בירידה של 26,000 ניצולים בשנתיים. בכל יום שעובר מתים כ-35 ניצולי שואה, מדובר בממוצע של כ-12,800 ניצולים שהולכים לעולמם מדי שנה.

(עדכון ראשון: 20:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully