וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוע לעובדי "כמעט חינם": "הרשת ממציאה"

1.5.2011 / 16:25

לאחר שבית הדין לעבודה ביטל פיטורי 21 עובדים ערבים בסניף מודיעין של רשת כמעט חינם, ערכה הרשת לעובדים שימוע לפני פיטורין. העובדים: "הרשת מחפשת אמתלה לפיטורינו"

21 העובדים הערבים, שפוטרו בחודש שעבר ללא הליך שימוע מסניף רשת "כמעט חינם" במודיעין, זומנו היום (ראשון) לשימוע בפני הנהלת החברה. 11 עובדים שהגיעו לשימוע טענו כי הנהלת הרשת מייחסת להם דברים שכלל לא קרו ומטילה עליהם האשמות שווא במטרה למצוא תירוצים לפיטורים ההמוניים.

"בשנה וחצי שאני עובד בסניף אני נחשב לעובד מצוין", אמר לוואלה! חדשות רפעת ראשק, תושב העיר העתיקה בירושלים. "מעולם לא היו לי בעיות עם העובדים ועם הלקוחות. הקשר שלי עם כולם הוא טוב מאד - ומעולם לא רבתי עם אף אחד. לפני הפיטורין אפילו התכוונו לתת לי העלאה. לכן אני לא מבין מדוע טענו הבוקר שלא הייתי ממושמע למנהלים שלי".

"בשימוע אמרו לי שהגעתי בבוקר ושתיתי כוס קפה במשך ארבעים דקות במקום לעבוד", הוסיף. "אמרתי להם שזה לא נכון, כי עבדתי בקצבייה והתחלתי לעבוד מיד עם הגעתי לסניף. שאלו אותי גם אם אני מכיר את האירוע שבו, לפי הטענות, התרברב אחד העובדים שהוא ביצע את הרצח באיתמר. אמרתי להם שאין לי מושג במה מדובר. לא ראיתי דבר כזה".

"אני מרגיש שלהנהלה אין שום הסבר הגיוני מדוע פוטרו 21 עובדים. כל מה שנאמר לי זה המצאות. ממש חיפשו אמתלה לפיטורין. לא הייתה להם שום סיבה לפטר אותי, אני עובד טוב עם קשר מצוין ללקוחות. עד היום מתקשרים אלי לקוחות ושואלים היכן אני. להנהלת הרשת אין מה להגיד אז הם ממציאים דברים".

"עורך השימוע כלל לא הכיר את העובדים"

אמנון בארי-סוליציאנו, מנכ"ל 'קרן אברהם' הפועלת לשילוב כלכלי בין ערבים ליהודים בישראל, נכח הבוקר בארבעה שימועים. "על פניו, לפחות מהשימועים שבהם אני הייתי, נראה שלא היו האשמות קונקרטיות כלפי עובד כזה או אחר אלא האשמות קולקטיביות כלפי הקבוצה כולה כאיש אחד", אמר לוואלה! חדשות. "האדם שערך את השימוע לא הכיר את העובדים, לא הצביע על מקרים מסוימים והאשמותיו היו חלשות וכלליות".

"בין היתר טען האדם שערך את השימוע כי כל העובדים שתו קפה ושמעו מוזיקה במקום לפתוח את הסניף ולהתחיל לעבוד", הוסיף. "בנוסף טען כי הם העליבו לקוחות. איך הטענה הזו מסתדרת עם עובדי המחסן שלא נמצאים בכלל בשום קשר עם הלקוחות? כמתבונן מהצד, נדמה לי שהרשת רואה את השימוע כהליך פרוצדורלי באופן מובהק ולא מהותי. אנו מצדנו נמשיך ללוות את העובדים".

לפני כשבועיים ביטל בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב את פיטורי 21 העובדים הערבים בסניף הרשת. השופטת רוית צדיק מתחה ביקורת על כך שכל העובדים פוטרו ללא שימוע. "עוד טרם נבחנת שאלת האפליה, הרי שיש כאן פסול בהתנהלות", אמרה השופטת.

עו"ד חגי ישראלוביץ, היועץ המשפטי של רשת מחסני כמעט חינם, מסר בתגובה: " רשת כמעט חינם פעלה בהתאם להסכמה הדיונית אליה הגיע בבית הדין לעבודה, ולפיה ניתן פסק דין שסגר את ההליך שנפתח ואת התביעה שהוגשה. רשת כמעט חינם זימנה את כל העובדים, 19 במספר, כבר ביום 17.4.11, לשלושה ימי שימועים רצופים, החל מיום 20.4.11. השימוע סוכל, בחוסר תום לב, על ידי הנציבות אשר הורתה לכלל העובדים שלא להתייצב לשימוע, בשל היות הנציבות בחופשת חול המועד".

עוד נמסר, כי "רשת כמעט חינם, לפנים משורת הדין הודיעה, ביום 26.4.11 כי תקיים את השימועים, למרות סיכולם כאמור ביום 1.5.11. הנציבות, פעם נוספת, עשתה ניסיון לסכל השימועים ולדחותם למועד בלתי ברור. לפיכך, ביום 27.4.11 פנתה הרשת בבקשה לבית הדין בה ביקשה להורות לעובדים להתייצב לשימועים, ולפסוק כי סיכול השימועים מהווה ביזיון בית הדין. 11 עובדים התייצבו היום לשימועים, עוד טרם נתנה החלטת בית הדין בבקשה כאמור. מתוך העובדים שהתייצבו, הודו חלק מהעובדים בשימוע כי פעלו באלימות, איימו על לקוחות ועובדים, נטלו מוצרים ללא רשות ומבלי לשלם, פעלו בניגוד לנהלים ולמדיניות החברה וכיוצ"ב. עובדים נוספים שהיו מעורבים באלימות, איומים, הפחדה, הטרדה מינית, לא התייצבו לשימוע. מתוך העובדים שהתייצבו לשימוע התקבלו חזרה לעבודה 4 עובדים. הרשת פעלה בהתאם להסכמות ולהתחייבויות שלקחה על עצמה, קיימה הליכי שימוע בתום לב ובשקיפות מלאה, ופעלה בהתאם לדין. בדיעבד, וכפי שעלה מהשימועים, הנציבות לא הראתה כל הפליה, וביססה, הלכה למעשה, את ההליך שפתחה על השערות וספקולציות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully