וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: סניף רשת מזון פיטר העובדים הערבים

21 עובדים ערבים בסניף בעיר מודיעין של רשת חנויות המזון "כמעט חינם" התלוננו בפני נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה כי פוטרו מעבודתם. הרשת: קבוצת עובדים בסניף התנהגה באופן אלים

נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה פנתה היום (רביעי) לבית הדין לעבודה בדרישה לבטל החלטה של רשת חנויות המזון "כמעט חינם" לפטר את כל העובדים הערבים בסניף הרשת במודיעין.

21 העובדים הערבים בסניף פנו לנציבות בסוף השבוע האחרון ודיווחו, כי הופתעו לקבל מכתבי פיטורים בעלי נוסח זהה המודיעים להם על הפסקת עבודתם ואוסרים עליהם להגיע למקום העבודה. לדברי העובדים, עוד לפני הפיטורים חלה החמרה ביחס אליהם מצד מנהל הסניף במודיעין. עוד טענו העובדים, כי לא נמסר להם כל הסבר בדבר סיבת הפיטורים.

עו"ד ציונה קניג יאיר, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה, אמרה בתגובה למקרה כי "החשד לפיטורין על רקע לאום של עשרים ואחד העובדים מחייב בדיקה מעמיקה של הנציבות מתוקף היותה הגוף האחראי על אכיפה אזרחית של חוקי עבודה. החקיקה אוסרת חד משמעית אפליה מכל סוג שהוא". עו"ד אינה דוד סולטנוביק, הנציבה באזור ירושלים והדרום שקיבלה את התלונה אמרה כי "בעקבות קבלת פניית העובדים נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת פנתה לרשת "כמעט חינם" על מנת לקבל תגובתם לטענה בדבר חשד לכאורה לקיומה של אפליה על רקע לאום בפיטורי העובדים, ואולם תשובת הרשת לא שכנעה עד כה בדבר אי קיומה של אפליה".

מרשת כמעט חינם נמסר בתגובה כי "מדובר בפיטורים שנכפו על החברה עקב התנהגות אלימה של קבוצת עובדים, שהציבה לה כיעד להלך אימים על מנהל סניף מודיעין , סגניו, ויתר מנהלי המחלקות והעובדים בסניף, לרבות הנהלת החברה, ולקוחותיה, תוך שיבוש ההיררכיה הניהולית בסניף; ביצוע עבירות משמעת ועבירות פליליות ופגיעה במרקם הפעילות התקין ברשת".

ברשת הוסיפו, כי "העובדים ביצעו עבירות כגון איומים, אלימות פיזית כנגד עובדים, ספקים ועוברי אורח, הטרדות מיניות, גניבה, חבלה ברכוש ועדו. הקש ששבר את גב הגמל, היה, ללא ספק, ההתרברבות הבוטה, לאחר הטבח במשפחת פוגל באיתמר; התבטאויות חלק מקבוצת העובדים, הובילה לחרדה קיומית של יתר העובדים בסניף מודיעין, וחשש אמיתי לחייהם". עוד אומרים בהנהלת הרשת כי "החברה מעסיקה, נכון לפברואר 2011, כ-496 עובדים מהמגזר הערבי, המהווים כ- 23% מכלל המועסקים על ידי החברה. חברה המעסיקה כרבע מעובדיה מהמגזר הערבי אינה יכולה להיחשב כחברה בה שוררת אפליה".

מארגון יוזמות קרן אברהם, הפועל לשילוב ושוויון בין יהודים לערבים, נמסר כי "מהאופן שבו נעשו הפיטורים ומהיקפם מתקבל הרושם כי מדובר בענישה קולקטיבית על רקע לאומי. יוזמות קרן אברהם דוחה על הסף את טענות 'כמעט חינם' כי מדובר בפיטורים על רקע בעיות התנהגות, שכן במקרה כזה, צריך היה לנקוט כנגד העובדים בהם מדובר בצעדים מקדימים לפיטורים, ובמקרה של חשד לפלילים להעביר את הדברים לטיפול המשטרה."

עוד אומרים בקרן אברהם כי "האווירה הציבורית הכללית, של הסתה ותוקפנות כלפי ערבים, מכשירה את הקרקע לפעולות כגון הפיטורים ההמוניים של ערבים מרשת 'כמעט חינם'. יוזמות קרן אברהם מברכת את נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה על הצעדים שננקטו כנד החלטת הרשת."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully