וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: המפגינים קוראים ל"שבוע שבירת המצור"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.5.2011 / 16:20

השלטונות אמנם מכחישים את הדיווחים על מצור סביב דרעא ואף העריכו כי העיר המדממת "תשוב בימים הקרובים לחיים רגילים", אך בינתיים כבר דיווחו שוב עדי ראייה כי טנקים מפגיזים אותה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

הרשויות בסוריה מנסות ליצור את הרושם שהמחאה נגד השלטון דועכת, אך מנהיגי המפגינים לא מתכוונים להרפות את ידיהם. ארגון "המהפכה בסוריה 2011", אחר הכוחות הבולטים מאחורי המחאה במדינה, הכריז היום (ראשון) בעמוד הפייסבוק שלו על תחילתו של "שבוע שבירת המצור" מעל העיר דרעא שבדרום המדינה, מוקד המהומות זה יותר מחודש, שגם אתמול נהרגו בה שישה מפגינים מאש כוחות ביטחון, לאחר שביום שישי נהרגו עשרות.

בינתיים, דיווח היום בצהריים עד ראייה לסוכנות AP כי טנקים של צבא סוריה חידשו הבוקר את הפגזת העיר, הנתונה זה שבוע תחת מצור. לדבריו, הטנקים הפגיזו את הרובע הרומי העתיק בעיר, ולמשמע ההפגזה פשט בין תושבי העיר גל קריאות "אללה אכבר".

מהומות בעיר דרעא, סוריה, 9 באפריל 2011, מתוך סרטון ביתי. AP
אחת ההפגנות ההמוניות בדרעא/AP

"נכרע ברך רק בפני אללה", נכתב היום בעמוד הפייסבוק של ראשי המפגינים, בו הופיע גם לוח זמנים של הפגנות שייערכו ברחבי המדינה במהלך השבוע, לאות הזדהות עם דרעא ועם דומא, פרבר של דמשק, שנתון גם הוא למצור של כוחות הביטחון זה כמעט שבוע.

לאחר סוף השבוע העקוב מדם, טענו היום השלטונות כי הדיווחים על מצור סביב העיר, המונע העברת מזון וציוד לתושבים, הם שקריים וחסרי בסיס. מקורות רשמיים אמרו לעיתון הסורי הממסדי "אל-ווטן" כי בניגוד לטענות תושבי דרעא, "אין שום מחסור בלחם וחלב בעיר". עוד הבהירו כי "כל צורכי התושבים מסופקים בצורה מאורגנת. יש במחוז מחסנים מלאים במזון המספיקים לחודשים".

העיתון, הנחשב לאחד משופריו הבולטים של משטרו של הנשיא בשאר אסד, דיווח עוד מפי "גורמים סוריים" כי החשמל שב לפעול ברחבי המדינה, כמו גם בדרעא, "שבה עדיין מתבצרים לוחמים". הגורמים סיפקו את גרסתם לאירועי סוף השבוע באומרם כי "200 חמושים תקפו את מגורי משפחות החיילים". עוד דווח כי "מספר גדול של חמושים נעצרו וכמות גדולה של נשק נתפסה". המקורות העריכו עוד כי "לאחר שחמושים רבים נהרגו או נעצרו", צפוי מחוז דרעא "לשוב בימים הקרובים לחיים רגילים".

מתוך סרטון חובבים: הפגנה נגד השלטון בפרבר דומא של דמשק, בירת סוריה, 24 באפריל 2011. רויטרס
מפגינים בדומא, הפרבר של דמשק שנתון גם הוא למצור/רויטרס

הכרזתו אתמול של ראש הממשלה החדש, עאדל ספר, על תכנית רפורמות פוליטיות ומשפטיות, לא הצליחה להשאיר את המפגינים בבתים. אלפי בני אדם הפגינו לאחר הודעתו בעיר בניאס ובעיר דרעא. בנוסף דיווחו פעילי זכויות אדם בדמשק כי עשרות בני אדם נעצרו בבירה ובפרבריה.

עדכון ראשון: 11:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully