וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת סוריה: נגבש תוכנית מקיפה לכינון רפורמות

הממשלה הסורית הכריזה כי תגובש תוכנית מקיפה לכינון רפורמות כלכליות, פוליטיות ומשפטיות במדינה. מוקדם יותר התפטרו 138 חברים במפלגת השלטון הסורית במחאה על הרג מפגינים

המקל והגזר: ראש ממשלת סוריה הנכנס, עאדל ספר, הכריז כי ממשלתו תגבש תכנית כוללת לביצוע רפורמות כלכליות, פוליטיות ומשפטיות. כך דווח הלילה (ראשון) בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה.

על פי הדיווח, ספר הודיע במהלך ישיבת ממשלה כי יוקמו שלוש ועדות על מנת לכונן את הרפורמות שיחולו על כל שכבות האוכלסייה הסורית. לדבריו, הוועדות יציעו את כל המנגנונים הנחוצים ואת התיקונים החוקתיים הנדרשים, ובהמשך יוצגו בפני הממשלה על מנת לאשרם.

לפני כעשרה ימים הודיע נשיא סוריה, בשאר אסד, כי הוא מבטל את חוקי החירום שחוקקו במדינה לפני 48 שנים, אולם מהלך זה לא הרגיע את המפגינים שהמשיכו למחות ולדרוש כי יעזוב את השלטון.

כ-500 הרוגים מתחילת ההפגנות

מוקדם יותר היום דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי 138 חברים ממפלגת הבעת' הודיעו על התפטרותם, במחאה על הרג אזרחים הנמשך. 138 הפורשים מצטרפים ל-200 חברי מפלגה שהודיעו כבר לפני מספר ימים על התפטרותם. כמו כן, מסרו תושבים בעיר דרעא מסרו לרשת "אל ג'זירה" כי כ-300 חיילים ערקו מכוחות הצבא הסורי והצטרפו למפגינים.

במהלך היום נהרגו בעיר הדרומית דרעא שישה בני אדם, לאחר שכוחות הביטחון חמושים השתלטו על מסגד בעיר. תושב העיר סיפר לרשת "אל ג'זירה" כי 20 טנקים, כוחות רגליים חמושים ואף מסוקים ממשיכים להוביל חיילים אל העיר. ביום שישי נהרגו כ-60 בני אדם מירי כוחות הביטחון במדינה.

לפי נתוני ארגוני זכויות אדם, יותר מ-500 בני אדם נהרגו מאז שהחלו בחודש שעבר ההפגנות נגד משטרו של הנשיא אסד. בסוף השבוע הודיע נשיא ארצות הברית, ברק אובמה , כי יטיל סנקציות כלכליות נגד על בכירים בממשל הסורי, ביניהם מאהר אסד, אחיו של הנשיא.

(עדכון ראשון: 21:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully