וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסק המשגשג של בת ה-91: מכירת ערכות התאבדות

תושבת סן דייגו שראתה את בעלה מת בייסורים ממחלת הסרטן, החליטה להקים עסק למכירת ערכות התאבדות שיסייעו לאנשים שנמצאים בכאב רב לסיים את חייהם. בשנה שעברה היא הרוויחה 100 אלף ד'

מסתבר שהמוות יכול להיות רווחי: תושבת סן דייגו בת 91 פתחה עסק משגשג למכירת "ערכות התאבדות", כך דיווח הלילה (ראשון) אתר החדשות המקומי 10news. הערכה, בשווי של 60 דולרים, כוללת שקית ניילון שלשוליים שלה הוצמדו תחבושות רכות ויש בה נקב להכנסת צינור המחובר למיכל הליום – גז שכאשר נשאף בצורתו הטבעית, גורם למוות. את הגז צריך הקונה להשיג בכוחות עצמו. האישה, ששמה לא פורסם, סיפרה כי החלה במכירת הערכות לאחר שראתה את בעלה מת מוות איטי וכואב מסרטן המעי.

"אני עושה כל שביכולתי על מנת לשפר את העולם", אמרה. "יש הרבה כאב וקושי כאן. אם גן עדן הוא כל כך נהדר, אתה יודע באופן טבעי שתרצה ללכת לשם, לא?", הוסיפה.

ומסתבר שהעסק הזה גם עובד לא רע. לדברי האישה היא הרוויחה כ-100 אלף דולרים בשנה שעברה לאחר שמכרה למעלה מ-1,600 ערכות.

1,600 ערכות נמכרו בשנה שעברה

דבר העסק התגלה לאחר מותו של ניק קלונוסקי, צעיר בן 29 מאורוגון, שהזמין את הערכה והשתמש בה בדצמבר 2010. מאז המקרה, יצאה משפחתו נגד מכירת הערכות, וכעת מתכוון מחוקק במדינה להגיש הצעה לתיקון החוק כך שתיאסר מכירת ערכות שכאלה לחלוטין. העסק עדיין פועל בשל פרצה בחוקים של מדינת קליפורניה, אך תקפותו המוסרית מוטלת כאמור, בספק.

עם זאת, האישה טוענת כי הדאגה לאנשים הנמצאים בכאב גדול היא מה שמעודדת אותה למכור את הערכות: "אנשים חייבים ללמוד להיות אכפתיים יותר אחד כלפי השני". לדבריה, היא מבינה את הכאב והביקורת של משפחת קלונוסקי, אך איננה מסכימה עם הביקורות של אחרים על מעשיה.

"אם את באמת רוצה לעזור למישהו, עזרי להם להשיג ייעוץ או טיפול. אל תעזרי להם לסיים את חייהם", אמרה בתגובה וונבה דנהם, תושבת האזור שאימה וסבתה שמו קץ לחייהן והיא אף ניסתה להתאבד בעצמה. "בגלל שאני יודעת איך זה להיות בנקודה הזאת ולהרגיש כאילו זו הדרך היחידה שיש, זה שיש מישהו שלמעשה דוחף אותך מעבר לקצה ומציע את האפשרות הזאת, זה מגעיל", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully