וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בטורקיה: ארדואן צפוי להיבחר בפעם השלישית

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן צפוי לזכות בכהונה שלישית, כך עולה מסקר שנערך במדינה. תחת שלטון ארדואן התדרדרו יחסי ישראל-טורקיה לשפל וחלה הפשרה ביחסים עם אירן ומדינות ערב

מפלגתו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, צפויה לזכות גם בבחירות הקרובות שייערכו ב-12 ביוני, ולהישאר בשלטון בפעם השלישית ברציפות. כך עולה מסקר שנערך במדינה המתפרסם היום (שבת) בעיתון "סבח" המזוהה עם הממשלה. על פי תוצאות הסקר, מפלגת השלטון צפויה לגרוף 48.7% - מה שיבטיח לה ניצחון כבר בסיבוב הראשון בבחירות. מדובר בעליה של כאחוז לעומת שיעור התמיכה לה זכתה המפלגה בבחירות האחרונות שהתקיימו במדינה.

תחת שלטון ארדואן ידעה טורקיה פריחה כלכלית, לאחר משבר ומיתון שפקדו את המדינה בתחילת שנות ה-2000. עם זאת, מבקריו של ארדואן מצביעים על שינוי במדיניות הפנים והחוץ של טורקיה, שכלל התקרבות למדינות ערב והפשרה ביחסים עם אירן. המבקרים טוענים עוד כי בשל שורשיה האיסלמיים של המפלגה, היא פועלת לערעור המורשת החילונית של טורקיה המודרנית.

מדיניות זו הביאה בשנים האחרונות להתדרדרות ביחסי ישראל טורקיה, שהגיע לשיא בעת ההשתלטות הישראלית על המשט לעזה בשנה שעברה. עוד קודם לכן, נטש רה"מ ארדואן פורום משותף עם נשיא המדינה שמעון פרס במהלך מבצע עופרת יצוקה בתחילת שנת 2009, לאחר שהאשים את ישראל בביצוע פשעים ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully