וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לא ננהל מו"מ עם ממשלה שתכלול את חמאס"

פנחס וולף וניר יהב

28.4.2011 / 20:16

שר הביטחון התייחס לרשונה להסכם הפיוס המתגבש בן פתח לחמאס והבהיר כי משא ומתן עם ממשלה פלסטינית שתכלול את חמאס אינו בא בחשבון. "חמאס הוא ארגון טרור שיורה רקטות על אזרחים"

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס הערב (חמישי) לראשונה להסכם הפיוס המתגבש בין פתח לחמאס והבהיר כי אין סיכוי למשא ומתן מול ממשלה פלסטינית שתכלול את חמאס. "החמאס הוא ארגון טרור רצחני, שיורה רקטות על אזרחים וירה לאחרונה טיל נ"ט על אוטובוס עם תלמידים. זהו ארגון שאין מה לדון איתו ואין על מה לדון איתו, ולכן איתו אין לנו שום שיח", אמר ברק. "אנחנו לא אחראים ולא שולטים על מה שקורה ברשות הפלסטינית, זה נמצא תחת אחריותם של אבו מאזן ושל הרשות".

שר הביטחון חזר והבהיר כי אם לא יבוצע שינוי מהותי בחמאס ופירוק תשתיות הטרור שבו, אין סיכוי להידברות עם ממשלה פלסטינית מאוחדת. "ממשלה כזאת, אם ינסו להקים אותה, אין סיכוי שאנחנו נדון איתה, ואנחנו דורשים מידידינו בעולם לא לדון איתה, אלא אם כן היא תעביר את החמאס שינוי מהותי ועמוק, שיכלול ויתור על הטרור, פירוק תשתיות הטרור, קבלת תנאי הקוורטט, שזה בעצם קבלת כל ההסכמים הקודמים שהיו עם ישראל, ונכונות למשא ומתן".

לדבריו של ברק, "רק בתנאים האלה יש מה לדבר עם חמאס. אני לא רואה את הדבר הזה קורה, אגב, אני לא יודע עוד אם ההסכם אכן ייחתם, זה קצת מוקדם לצפות, אבל צריך להתכונן לכל האפשרויות". ברק סיכם את דבריו ואמר כי בכוחה של ישראל שלא לקבל כל מציאות שנכפית עליה. "המזרח התיכון הוא סביבה קשה, ולמרות שאין פה חסד לחלשים ולא תהיה הזדמנות שנייה למי שלא יודע להגן על עצמו, ישראל היא חזקה, אנחנו חזקים, ובכוחנו לא לקבל שום מציאות שבה מנסים לכפות עלינו הסדר, כאשר הצד השני ממשיך להחזיק בטילים ולירות על תלמידים. את הדבר הזה אנחנו לא נקבל".

אבו מאזן: "חמאס הוא חלק מהעם הפלסטיני"

מוקדם יותר היום התייחס יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן לראשונה להסכם עם חמאס. בפגישה עם אנשי קבוצת "ישראל יוזמת" שנערכה ברמאללה, אמר אבו מאזן, כי "נתניהו אמר שאני צריך לבחור בין חמאס לבין ישראל. הוא צריך לזכור שחמאס הוא חלק מהעם הפלסטיני. תאהבו את זה או לא, תסכימו עם זה או לא, הם חלק מעמנו. אתה נתניהו הפרטנר שלנו. זה דבר שאי אפשר להתעלם ממנו. על כן אי אפשר לבחור בין שניהם. נתניהו, אתה צריך לבחור בין התנחלויות לבין שלום".

בתגובה לדברי חמאס, לפיהם לא יכירו בישראל ולא ינהלו עמה משא ומתן מדיני, אמר אבו מאזן, כי "הממשלה החדשה שתוקם היא ממשלה מקצועית ולא פוליטית. הפוליטיקה היא באחריות אש"ף, כלומר באחריותי. הממשלה תעבוד לפי המדיניות שלי. הממשלה הזו תעסוק בשני דברים בלבד: שיקום עזה וקביעת מועד לבחירות". אבו מאזן הוסיף, כי "אם נתניהו ירצה לחדש את המשא ומתן, נחדשו מיד, כי אין שום קשר לעניין הממשלה והבחירות עוד שנה. זה שני נושאים לא קשורים".

אבו מאזן התייחס גם לכוונת האו"ם להכיר במדינה פלסטינית ואמר כי "אנחנו מקווים שהיוזמה שהוצגה לנו היום תקדם את תהליך השלום ותוביל להקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל. זוהי מטרתנו. החלטנו ללכת לאו"ם כדי לקבל הכרה לא כצעד חד-צדדי אלא כפנייה לכל מדינות העולם. כל הדלתות סגורות בפנינו, מה אני אמור לעשות? אם יהיה משא ומתן רציני, האו"ם יכול לחכות. הפנייה לאו"ם היא לא מטרה אלא אמצעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully