וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "למרות הפיוס, נמשיך במו"מ עם ישראל"

ניר יהב, רמאללה

28.4.2011 / 14:06

יו"ר הרשות התייחס לראשונה להסכם הפיוס, והודיע כי למרות השותפות עם חמאס, המו"מ עם ישראל יימשך. אבו מאזן גם השיב לנתניהו ואמר: "עליך לבחור: שלום או התנחלויות"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס היום (חמישי) לראשונה להסכם הפיוס שהושג בין חמאס לפתח. בפגישה עם אנשי קבוצת "ישראל יוזמת" שנערכה ברמאללה, אמר אבו מאזן, כי "נתניהו אמר שאני צריך לבחור בין חמאס לבין ישראל. הוא צריך לזכור שחמאס הוא חלק מהעם הפלסטיני. תאהבו את זה או לא, תסכימו עם זה או לא, הם חלק מעמנו. אתה נתניהו הפרטנר שלנו. זה דבר שאי אפשר להתעלם ממנו. על כן אי אפשר לבחור בין שניהם. נתניהו, אתה צריך לבחור בין התנחלויות לבין שלום".

בתגובה לדברי חמאס לפיהם לא יכירו בישראל ולא ינהלו עמה משא ומתן מדיני, אמר אבו מאזן, כי "הממשלה החדשה שתוקם היא ממשלה מקצועית ולא פוליטית. הפוליטיקה היא באחריות אש"ף, כלומר באחריותי. הממשלה תעבוד לפי המדיניות שלי. הממשלה הזו תעסוק בשני דברים בלבד: שיקום עזה וקביעת מועד לבחירות". אבו מאזן הוסיף, כי "אם נתניהו ירצה לחדש את המשא ומתן, נחדשו מיד, כי אין שום קשר לעניין הממשלה והבחירות עוד שנה. זה שני נושאים לא קשורים".

אבו מאזן נפגש עם בכירי "ישראל יוזמת" בראמללה, אפריל 2011. עומר מירון
"אתה נתניהו הפרטנר שלנו. זה דבר שאי אפשר להתעלם ממנו". אבו מאזן ומשה שחל, היום/עומר מירון

אבו מאזן התייחס גם לכוונת האו"ם להכיר בפלסטין: "אנחנו מקווים שהיוזמה שהוצגה לנו היום תקדם את תהליך השלום ותוביל להקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל. זוהי מטרתנו. החלטנו ללכת לאו"ם כדי לקבל הכרה לא כצעד חד-צדדי אלא כפנייה לכל מדינות העולם. כל הדלתות סגורות בפנינו, מה אני אמור לעשות? אם יהיה משא ומתן רציני, האו"ם יכול לחכות. הפנייה לאו"ם היא לא מטרה אלא אמצעי".

דבריו של אבו מאזן נאמרו בתגובה לאמירה של נתניהו אמש, לפיה לא ייתכן שלום של הרשות עם ישראל ועם חמאס במקביל. אחרי הדיווחים על הסכם הפיוס המתגבש אמר נתניהו כי "חמאס שואף להשמיד את מדינת ישראל ואומר זאת בגלוי, הוא יורה טילי נ"ט על ילדינו, עצם הרעיון של ההתפייסות מראה את החולשה של הפתח ומעלה תמיהות האם החמאס ישתלט על יהודה ושומרון כפי שהשתלט על רצועת עזה. אני מקווה שהרשות הפלסטינית תבחר נכון בשלום על ישראל, הבחירה בידיה".

אבו מאזן פירט את השתלשלות האירועים שהובילה להסכם הפיוס: "אנחנו חתמנו על טיוטת הסכם הפיוס שגיבשה מצרים ב-2009. חמאס סירב לחתום. עד עכשיו ניהלנו פה ושם פגישות בקהיר, בעמאן, ובדמשק אך לא יצא מהן כלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אבו מאזן ואסמעיל הנייה בישיבת הממשלה הפלסטינית ב-2007. GettyImages
"בסופו של דבר צריך למצוא דרך לסיים את הפילוג בינינו". אבו מאזן ואיסמעיל הניה/GettyImages

אבו מאזן הוסיף כי "היינו שומעים מנתניהו תירוצים שהוא לא יודע עם מי לדבר: עם חמאס בעזה או הרשות ברמאללה? עבורו זה היה תירוץ להתחמק מהמו"מ. לפני חודש אמרתי שאני מוכן לבוא לעזה עם יוזמה לפיה תורכב ממשלת טכנוקרטים - לא חמאס ולא פתח, אשר תטפל בשני נושאים בלבד: שיקום עזה וקביעת מועד לבחירות ברשות. עד אתמול לא קיבלתי שום תגובה מחמאס. אתמול הם הלכו לקהיר ונפגשו עם משלחת שלנו. בקהיר, חמאס חתם על הטיוטה המצרית והסכים לבחירות תוך שנה. בסופו של דבר צריך למצוא דרך לסיים את הפילוג בינינו".

ראש צוות המו"מ הפלסטיני, סאיב עריקאת אמר היום כי "אנחנו מכבדים את ההכרעות הדמוקרטיות שלכם, כבדו את שלנו. תנו לנו סיכוי. אנחנו יודעים למה אנחנו מחויבים. אי אפשר להגיע להסכם שלום ללא הסכמה פנימית". בין הבכירים הישראלים שנכחו בפגישה היו ראש המוסד לשעבר דני יתום, חבר הכנסת לשעבר משה שחל ואיש העסקים עידן עופר.

אבו מאזן התייחס גם למשא ומתן לשחרור גלעד שליט. לדבריו, "מהיום הראשון ששליט נחטף השקענו מאמצים לשחררו. גם מצרים הפעילה לחצים כבדים במשך יותר מארבע שנים. אנחנו רוצים ששליט ישוב למשפחתו כי אנחנו יודעים כמה היא סובלת. יחד עם זאת, אסור לשכוח שיש 8,000 אסירים פלסטינים בבתי הכלא הישראלים שבני משפחותיהם סובלים גם כן. ביקשנו מראשי הממשלה הישראלים לשחרר חלק קטן מהם, אסירים ששהו הרבה שנים בכלא, נשים, קטינים. האמינו לי שאנו פועלים קשה לשחרר את שליט אבל זה לא כל כך אחריותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully