וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה סיים את בדיקת החברות של ברק

ממצאי חקירת העברת חברת "אהוד ברק בע"מ" לבנותיו של שר הביטחון נמסרו לוועדה לביקורת המדינה. ההערכה היא כי המבקר ייקבע כי ברק פעל באופן בלתי ראוי, אך לא ימליץ להעמידו לדין

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הודיע היום (חמישי) כי השלים את חוות הדעת שלו בנושא "העברת כספים לחברות שהיו בבעלות שר הביטחון אהוד ברק", והעביר אותה ליו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת, ח"כ יואל חסון וכן לשר ברק ולפרקליטיו. חוות הדעת הוכנה בעקבות פנייתה של הוועדה אל המבקר ובקרוב היא תונח על שולחן הכנסת. המבקר אמר כי יחליט כמקובל ועל פי החוק על מועד פרסום חוות הדעת.

מקורבי ברק אמרו הערב בעקבות ההודעה על סיום בדיקת המבקר כי "שר הביטחון אהוד ברק מכבד את מבקר המדינה ואת מוסד המבקר ומברך על סיום הבדיקה ותוצאותיה. בשלב זה, כל עוד לא פורסם הדוח על ידי המבקר, אנחנו מנועים להתייחס לפרטיו".

בגלי צה"ל דווח, כי גורמים שונים מעריכים כי לינדנשטראוס לא ימליץ להעמיד את ברק לדין, אך ייקבע כי הוא לא נהג בהתאם לתפקידו כאיש ציבור, ופעל באופן בלתי ראוי. בהמשך תועבר חוות הדעת ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, וזה יחלט על הצעדים הבאים.

הבדיקה החלה בעקבות תחקיר של עיתון "הארץ"

בדיקת המבקר החלה בעקבות תחקיר של עיתון "הארץ" משנת 2009, בו נחשף כי מאז נכנס ברק לתפקידו כשר בממשלת אהוד אולמרט ביוני 2007, הוזרמו כשישה מיליון שקלים וחצי לחברות שהיו עד אז בשליטתו והועברו לשליטת שלוש בנותיו, מיכל, ענת ויעל. עוד נמצא כי החברה המשיכה לפעול גם במהלך שנת 2009.

ברק, שהפסיד בבחירות 2001 לאריאל שרון, פתח בשנה שלאחר מכן את חברת "אהוד ברק בע"מ" לצורך ניהול עסקי הייעוץ הבינלאומיים בהם עסק. ביוני 2007, לאחר ניצחונו בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, העביר ברק את מניותיה של החברה לשלוש בנותיו והצטרף לממשלת אולמרט.

על פי הנתונים שהגיעו לידי "הארץ", אל חברת "אהוד ברק בע"מ" הוזרמו מאז אמצע 2007 כחמישה מיליון שקלים מהארץ ומחו"ל. לחברת "קרדו - פיתוח עסקים בע"מ", חברה בת של החברה של ברק, הועברו קרוב למיליון וחצי שקלים. מלשכת ברק נמסר אז רק כי "כל הפעילות טופלה על פי כל דין. מיום התמנותו כחבר ממשלה, שמר השר ברק על חובותיו וזכויותיו בשקיפות מלאה בפני כל הרשויות הרלוונטיות".

לאחר חשיפת הפרשה קבעה הוועדה לביקורת המדינה כי על המבקר לבדוק את הנושא. באוגוסט 2010 הגיע ברק לשימוע הראשון אצל המבקר, והעביר לו חומרים כתובים. לשימוע השני, שנערך ימים ספורים לפני חג הפסח, כבר הגיע שר הביטחון כשהוא מלווה בעורכי דינו רם כספי, נבות תל-צור, עודד ערן, ונחמה ברין לשימוע שנמשך כשעתיים.

* בכנת הידיעה השתתף פנחס וולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully