וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מצמרר: סופות טורנדו החריבו ערים בארה"ב

לפחות 230 נהרגו ביממה קטלנית של גשמים ורוחות, לפחות 149 מהם באלבמה. בסרטונים מהעיר טוסקלוזה, שספגה את הנזק הקשה ביותר, נראית הסופה הסוחפת כל שנקרה על דרכה. וזה עוד לא נגמר

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

אסון טבע עצום בארצות הברית: לפחות 230 בני אדם נהרגו כתוצאה מסופות טורנדו שהיכו בדרום-מזרח המדינה ביממה האחרונה (חמישי), בהם לפחות 149 במדינת אלבמה, שספגה את עיקר הנזק. עוד מאות בני אדם נפצעו, ונגרם נזק עצום לרכוש, שעדיין מוקדם לאמוד אותו. נזקים קשים נגרמו גם במדינת מיסיסיפי, ג'ורג'יה וטנסי.

את הנזק הקשה ביותר ספגה ככל הנראה טוסקלוזה, עיר בת 83,000 תושבים בצפון אלבמה. העיר, שבה שוכנת בין היתר אוניברסיטת אלבמה, ספגה פגיעה ישירה מטורנדו שהגיע אליה בשיא עוצמתו, ורק בה נספרו לפחות 15 הרוגים. לפי העדויות והסרטונים המגיעים מעיר זו, הנזק שנגרם בה הוא עצום.

בסרטוני הווידיאו שהעלו עדי ראייה לרשת, נראים נדי המים העצומים חולפים ממש בלב טוסקלוזה, כשבמרחק לא רב מהם ממשיכים כלי הרכב לנסוע בכבישים. על פי הדיווחים, מאות בניינים נחרבו לחלוטין כתוצאה מן הרוחות העזות, עצים וקווי מתח קרסו, ואלפים נותרו ללא קורת גג. התושבים סיפרו על נזק בהיקף שלא נראה בעיר זה שנים רבות, וגם האוניברסיטה ספגה פגיעה קשה.

הרס בעיירה טוסקלוזה, אלבמה, דרום ארה"ב, בעקבות פגיעת סופת טורנדו, 28 באפריל 2011. Caroline Summers, AP
נזק כבד נגרם גם באנויברסיטת אלבמה. טוסקלוזה, היום/AP, Caroline Summers

מושל אלבמה, רוברט בנטלי, התייחס לאירועים הקשים והדגיש כי עדיין לא ניתן לדבר עליהם בזמן עבר. "ישנן מעט מאוד פעמים בחיי אדם שבהן אפשר להיזכר בהתפרצות סופות טורנדו בעלות מסלול ארוך כפי שאנו חווים כעת", אמר, "כך שזה היה אירוע רציני וקטלני שהשפיע על המדינה שלנו ועדיין לא הסתיים".

עונת האביב בדרום מזרח ארצות הברית, המכונה גם "עונת הסופות", ידועה בסופות הטורנדו הקטלניות שבה - אך השנה הזו הייתה קשה במיוחד למדינות האזור, שספגו ברצף של סופות בשבועות האחרונים נזקים אדירים בנפש וברכוש. החזאים מעריכים כי הסכנה עדיין לא חלפה: בהמשך היום ומחר צפויות הסופות להכות גם בדרום ובצפון קרוליינה, בדרכן צפונה.

עדכון ראשון: 13:46

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully