וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על הסכם הפיוס: חמאס ישתלט על הגדה

שר החוץ טוען כי לא הופתע מההסכם המתגבש בין פתח לחמאס וסבור כי הוא נובע מתוך תחושה של מצוקה עקב הנעשה בסוריה ובמצרים. ליברמן הזהיר כי "מאות מחבלי חמאס יציפו את יו"ש"

שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הצטרף הבוקר (חמישי) להתקפות שנשמעו בירושלים בעקבות ההסכם המתגבש בין הפלגים הפלסטיניים פתח וחמאס. ליברמן התייחס בראיון לגל"צ למשמעות ההסכם והזהיר כי "אסירי חמאס ישוחררו ביהודה ושומרון ומאות מחבלים יציפו את כל השטח של יהודה ושומרון. לא צריך לפרט את המשמעות ולכן אנחנו צריכים להיערך למצב אחר. אם ייערכו בחירות בעוד שנה, חמאס ישתלט על יהודה ושומרון והמציאות מעזה תגיע לשם. אני לא הופתעתי מהדברים, היה לי ברורה שזה הולך לקרות בגלל המצוקה של חמאס ופתח".

ליברמן הוסיף כי "ההסכם הזה בין חמאס ופתח נובע מתוך פאניקה אדירה בקרב בכירי חמאס. חאלד משעל רואה את הפטרון שלו אסד מרסס את המסגדים, רואה את הטנקים שיורים ומרגיש במצוקה. גם אבו מאזן שנשען שנים על גבי שנים על מובארק, רואה את רעידת האדמה במצרים וחושב על כך שתנועת האם של חמאס, האחים המוסלמים, תנצח בבחירות ומרגיש שהאדמה רועדת תחתיו".

בנוגע למשמעות ההסכם מבחינת ישראל אמר ליברמן כי "מבחינתנו מדובר בחציית קו אדום. חמאס הוגדר ב-2003 גם על ידי האיחוד האירופי כארגון טרור וכך קבע גם הקוורטט. חמאס לא עומד באף אחד מהתנאים ולכן מבחינתנו זאת כאמור חציית קו אדום. לישראל ארסנל של אמצעים שבהם היא יכולה לנקוט. חמאס מצהיר שמטרתו הפוליטית היא השמדת מדינת ישראל ולא רק מצהיר על כך, ראינו בשבועות האחרונים מקרי רצח רבים, ממשפחת פוגל ועד דניאל ויפליך".

על האפשרויות שעומדות בפני ישראל אמר שר החוץ כי "אנחנו צריכים להבהיר שאלה לא רק איומי סרק ולא רק דברים תיאורטיים. אפשר לנקוט בפעולות נגד בכיר הרשות, אבו מאזן וסלאם פיאד, לא לתת להם לעבור באופן חופשי במעברים וכן להפסיק את העברת כספי המסים שישראל גובה עבור הרשות. אני גם מציע שישראל לא תשתתף בוועידת המדינות התורמות בחודש יוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully