וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ראש ה-CIA ליאון פנטה ימונה לשר ההגנה

פנטה בן ה-73 יחליף את רוברט גייטס, שריד לממשל בוש, שצפוי לפרוש עד סוף השנה. את מקומו של פנטה בראשות סוכנות הביון המרכזית יתפוס מפקד הכוחות באפגניסטן, גנרל דייוויד פטראוס

לאחר שבועות של ספקולציות בנושא - מגיע סבב חילופי גברי משמעותי בקרב הצמרת הביטחונית בארצות הברית: ליאון פנטה, ראש סוכנות הביון המרכזית CIA, צפוי להתמנות לשר ההגנה במקומו של רוברט גייטס שצפוי לפרוש, ואילו מפקד הכוחות האמריקאיים באפגניסטן, גנרל דייווד פטראוס, צפוי להחליף את פנטה בראשות ה-CIA. כך פרסמו היום (רביעי) כלי התקשורת בארצות הברית. מהבית הלבן נמסר כי הנשיא ברק אובמה ימסור התייחסות מסודרת למינויים החדשים מחר.

פנטה, שיהיה בן 73 בעוד חודשיים, היה ראש CIA חריג, בכך שהגיע מתוך הממסד הפוליטי ולא הבטחוני. בין היתר, היה ראש סגל הבית הלבן בימיו של הנשיא ביל קלינטון בשנות ה-90. ב-2009, כשהודיע אובמה על מינויו לשר ההגנה, עורר המינוי ביקורת בטענה שפנטה נעדר כל ניסיון ביטחוני. במסגרת הדיונים בסנאט על מינויו, התחייב פנטה להפסיק את מדיניות עינוי העצורים על ידי הסוכנות. כשר ההגנה בעל שורשים במפלגה הדמוקרטית, הוא צפוי להיות יותר מתואם עם הנשיא אובמה לעומת גייטס, שנותר בתפקידו במימי ממשל בוש, והנהיג מדיניות עצמאית תחת שני הממשלים.

עוד דווח היום כי את מקומו של פטראוס בפיקוד על הכוחות באפגניסטן צפוי לתפוס גנרל ג'ון אלן, וכי ראיין קרוקר, שהיה שגריר ארה"ב בעירק בין 2007 ל-2009, יחליף את השגריר הנוכחי באפגניסטן, מייק אייקברי.

עזיבתו של גייטס אינה מפתיעה, שכן הוא כבר הודיע כי בכוונתו לפרוש מתפקידו בפנטגון עד סוף השנה. בסתיו הקרוב צפוי לסיים את תפקידו גם ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, גנרל מייק מאלן. המינויים החדשים עדיין טעונים את אישור הסנאט, וצפויים לחלוף עוד שבועות ואף חודשים עד שייכנסו לתוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully