וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: התקפי לב בשעות הבוקר יהיו חמורים יותר

חוקרים ספרדים גילו כי התקפי לב המתרחשים בין שעות הבוקר לצהריים, יהיו חמורים יותר מאלה שיתרחשו בשעות הערב. הסיבה: השפעת המעבר בין אור לחושך על השעון הביולוגי

התקפי לב המתרחשים בשעות הבוקר צפויים להיות חמורים יותר מאלו המתרחשים בשעות אחרות ביום, כך עולה ממחקר שפורסם היום (רביעי) בכתב העת הבריטי "Heart". המחקר התבסס גם על ממצאים של מחקרים קודמים, שמצאו כי השעון הביולגי של הגוף משפיע על תפקוד הלב ועל לחץ הדם.

במחקר, שבוצע על ידי חוקרי לב ספרדים, נבחנו נתונים של 811 מטופלים שלקו בהתקף לב בין השנים 2003 ל-2009. החוקרים מדדו את רמות האנזימים של המטופלים, ואת מימדי הרקמה המתה אשר נוצרה כתוצאה מאטימת שריר הלב שכן גודלה של רקמה זו משפיע על רמת הסיכון של ההתקף.

החוקרים מצאו כי לאלו מבין החולים שלקו בהתקף הלב סמוך לשעות המעבר בין חושך לאור - בין 6:00 בבוקר ל-12:00 בצהריים - גודל הרקמה ההרוסה היה גדול ב-21% בהשוואה לחולים שלקו בהתקף בין השעות 18:00 לחצות.

מתוך 811 החולים שנבדקו, 269 לקו בהתקף הלב בין שעות הבוקר לצהריים. יותר משליש מהמטופלים היו גברים, וגילם הממוצע היה 62. "ממצאי מחקר זה עשויים להועיל רבות בהערכת היעילות של תרופות נגד מחלות לב", סיכמו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully