וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדק מאוחר: פיצויים לניצולי שואה יוצאי מרוקו

בתום מו"מ בין ועידת התביעות לממשלת גרמניה, יזכו אלפי יהודים, בהם רבים ממרוקו, לפיצוי כספי בגין הגבלת תנועתם בזמן השואה. ההערכה היא כי כ-7,000 בקשות יוגשו בעניין בקרוב

לקראת ערב יום השואה, צפויה נחמה לאלפי יהודים שסבלו מרדיפת הנאצים: בתום משא ומתן בין ממשלת גרמניה לוועידת התביעות, המייצגת את יהדות העולם בתחום הפיצויים לקורבנות השואה, לראשונה יוכלו גם יוצאי מרוקו ומדינות נוספות אשר חיו בתנאי עוצר בזמן מלחמת העולם השנייה לדרוש פיצוי מקרן הסיוע של הוועידה.

על פי ההסכם, יהודים שהיו בעוצר, או שחופש התנועה שלהם הוגבל על ידי הנאצים או בעלי בריתם, עשויים כעת להיות זכאים לתשלום חד-פעמי מקרן הסיוע, בסך של 2,556 אירו (כ-13 אלף שקלים). במסגרת ההסכם, יפוצו מי שכניסתם לפארקים, לבתי קולנוע ולמקומות ציבוריים נאסרה, הוגבל עבורם השימוש בתחבורה ציבורית, והיתה להם חובה להירשם באופן קבוע במשרדי הרשויות הגרמניות ובנות בריתה של גרמניה.

בוועידת התביעות מעריכים כי כתוצאה מהבהרות אלה, יוגשו בקרוב בישראל כ-7,000 בקשות חדשות לקבלת הפיצוי, כמחציתן מיוצאי רומניה ובולגריה אשר עדיין לא קיבלו פיצוי בשל הרדיפות שחוו, וכשליש מהבקשות יוגשו על ידי נרדפים יוצאי מדינות צפון אפריקה, בעיקר ממרוקו. "הגבלת חופש התנועה היתה אמצעי יעיל כדי להשתלט על האוכלוסייה היהודית בגרמניה ובאזורים שהיו בשליטתה", אמר יוליוס ברמן, יו"ר ועידת התביעות. "בכך שהבהרנו את הרכיב הזה ברדיפות, הצלחנו להשיג הכרה ברדיפות מהן סבלו אנשים שחיו תחת מגבלות אלה".

על מנת להיות זכאים לתשלום, על מגישי הבקשות לעמוד בכל שאר הקריטריונים של קרן הסיוע. הקריטריונים המלאים להגשת בקשה לקרן הסיוע מפורטים באתר ועידת התביעות. קורבנות הנאצים שקיבלו תשלומים מסוימים ממקור גרמני, כמו קצבה ממשרד האוצר הישראלי במסגרת חוק נכי רדיפות הנאצים, אינם זכאים לתשלום מקרן הסיוע.

לפרטים נוספים, ניתן לפנות לאתר הוועידה – www.claimscon.co.il, או בטלפון: 03-5194400

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully