וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרל לואיס נפסל מהתמודדות לסנאט בניו ג'רזי

הקריירה הפוליטית של האלוף האולימפי הסתיימה קצת יותר משבועיים אחרי שהחלה: המתמודד הרפובליקני נגדו טען כי אינו מתגורר זמן מספיק במדינה כדי להיבחר - ועתירתו התקבלה

הקריירה הפוליטית של קרל לואיס לא ארכה הרבה יותר זמן מהמרוצים בהם השתתף: מעט יותר משבועיים אחרי שהגיש את מועמדותו, מתברר כי האתלט האולימפי האמריקאי עטור המדליות אינו עומד בדרישות המגורים הנדרשות, ולכן נפסל מהתמודדות על מושב בסנאט של מדינת ניו ג'רזי. כך הודיעה הלילה (רביעי) סגנית מושל המדינה, קים גואדנגו.

לואיס, שבארונו תשע מדליות זהב מהמשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס, בסיאול, בברצלונה ובאטלנטה, התעתד להתמודד מטעם המפלגה הדמוקרטית על המושב מטעם אזור בחירה מס' 8 של ניו ג'רזי, במחוז ברלינגטון שבו נולד וגדל. ואולם, המתמודד נגדו, דון אדייגו הרפובליקני, עתר בדרישה לפסול אותו משום שאינו מתגורר במדינה ארבע שנים ברציפות - ועתירתו התקבלה. המפלגה הדמוקרטית מתכוונת לערער על הפסילה.

לואיס בן ה-49 נולד במדינת ניו ג'רזי, ועזב אותה כשהחל ללמוד במכללה. במשך שנים נע בין ניו ג'רזי, טקסס וקליפורניה. ב-11 באפריל נרשם כתושב ניו גרזי, ובאותו יום הגיש את מועמדותו למושב שמתפנה בבחיות ב-7 ביוני - ניסיון ראשון שלו להשתלב בפוליטיקה.

במהלך השנים האחרונות אמנם שהה לואיס לא מעט בניו ג'רזי, מטעמה אף הוציא רשיון נהיגה ב-2007. כמו כן, בבעלותו בית במדינה, והוא התנדב בקביעות בבית הספר התיכון בו למד. מנגד, לא ברור כמה הוא זמן בפועל שהה במדינה. כמו כן, המשיך לשלם מסים לקליפורניה, וגם הצביע שם במערכות בחירות מקומיות ב-2008 ו-2009 - מה שכנראה הכריע את הכף נגדו.

לואיס הוא הספורטאי השלישי שניסה בשנים האחרונות להשתלב בפוליטיקה במחוז ברלינגטון. קדמו לו שחקן הפוטבול מהפילדלפיה איגלז, ג'ון ראניין, שנבחר בשנה שעברה לבית הנבחרים של ארה"ב, ושחקן ההוקי בריאן פרופ, שניהל ב-2007 קמפיין כושל באזור בחירה מס' 7 במחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully