וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהב"ט: המסמך שברק שכח במלון - "פתק לא מסווג"

משרד הביטחון הכחיש בתוקף את הפרסום אמש בחדשות ערוץ 2, לפיו השר ברק שכח מסמכים מסווגים ביותר במלון בלונדון. "לא מדובר במסמכים, אלא בפתק לא מסווג בלבד"

משרד הביטחון הכחיש אמש (שלישי) בתוקף את הדיווח בחדשות ערוץ 2, לפיו שכח שר הביטחון אהוד ברק מסמכים ביטחוניים, מסווגים ורגישים, בחדר מלון בלונדון.

לפי הדיווח, ברק לן במלון במהלך ביקור מדיני שערך בבריטניה. לאחר שעזב את המלון, טרם טיסתו לניו יורק, שכח השר בחדרו מסמכים רגישים - שסווגו ברמת "סגול מצומצם" - אחת מדרגות הסיווג הגבוהות ביותר. על חלק מהמסמכים, נטען, אף שרבט השר הערות בכתב ידו.

במשרד הביטחון הגיבו לפרסום ואישרו כי השר אכן שכח "מסמך" במלון. עם זאת, טוענים במשרד הביטחון, "מדובר בפתק, ועליו רשימת נקודות לקראת פגישה של ברק עם איש ממשל בריטי. הפתק איננו מסמך סודי - ואיננו מסמך בכלל". עוד צוין בהודעת המשרד כי על הפתק לא נכתב "שום דבר שלא הופיע בתקשורת פעמים רבות, ושלא נאמר על ידי שר הביטחון בראיונות בתקשורת ובהופעות פומביות". בנוסף צוין כי "כל אמירה הטוענת כי מדובר במסמך מסווג או סודי, חוטאת למציאות ומהווה הוצאת דיבה".

בדיווח נטען עוד כי איש עסקים ישראלי שקיבל את המפתח לחדר לאחר עזיבת השר, הוא זה שאיתר בו את המסמכים. הוא הזעיק למקום אנשי ביטחון ישראליים, שהגיעו למקום תוך זמן קצר ואספו את המסמכים. בתגובת משרד הביטחון לא הופיעה התייחסות לטענות אלה.

עדכון ראשון: 22:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully