וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סעודיה הציעה סיוע לאסד אם יתנתק מאירן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.4.2011 / 8:30

סעודיה פנתה למשטרו של אסד, והציעה לתמוך במשטרו אם זה יתנתק מאירן, חיזבאללה וחמאס - כך טוען גורם לבנוני בכיר שביקר בדמשק. על פי הבכיר, המשטר בסוריה הופתע מעוצמת המהומות

רויטרס

(צילום: רויטרס, יוטיוב; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

"מאז החלה המחאה בסוריה קיבלה ההנהגה במדינה מספר מסרים משליח סעודי, לפיהם ערב הסעודית מוכנה לתמוך במשטר בתנאי שסוריה תתנער מבריתה עם אירן, חמאס וחיזבאללה" – כך אמר (שלישי) לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" גורם לבנוני בכיר שביקר בימים האחרונים בדמשק. גורמי ביטחון סורים בכירים אמרו לבכיר הלבנוני כי המסרים הסעודים "לא כללו רעיונות הנוגעים לתהליך השלום עם ישראל".

הבכיר גילה עוד כי היקף הפגנות המחאה בסוריה הפתיע את בכירי מערכת הביטחון הסורית שלא ראו דבר דומה בשנים האחרונות, מאז שנכנסו לתפקידיהם. "בכירי מערכת הביטחון הופתעו בעיקר מהמהירות שבה המחאה הפכה מדרישה לקדם רפורמות ולבטל את חוק החירום לכדי קריאה לנפילת המשטר", הוסיף.

לדברי הבכיר, שנועד במהלך ביקורו עם בכירי מערכת הביטחון הסורית, נשיא סוריה, בשאר אסד, "החליט להיאבק ביריביו, ובעיקר באחים המוסלמים ובארגונים הסלפיים, שהפתיעו את בכירי מערכת הביטחון בסוריה מבחינת כמותם וחימושם".

"בקרוב יתקבלו חוקים נוספים"

בתוך כך, גורמים סורים המוגדרים כ"מהימנים" אמרו הבוקר לעיתון הסורי הממסד "אל-ווטן" כי הרפורמות המתוכננות על ידי המשטר יקבלו דחיפה: "בקרוב מאוד יתקבלו חוקים נוספים, שלא היוו חלק מהדרישות (של המפגינים - נ"י) לרפורמה. יחד עם זאת, המדינה לא יכולה להסכים לכך שחמושים נמצאים בסוריה, הורגים, הורסים, שורפים ומעוררים מלחמת אחים בין חלקי העם. זו קראית תיגר על המדינה ועל כל העם הסורי. ההנהגה הסורית לא תרשה זאת".

הגורמים הוסיפו ואמרו כי "יש מי שרוצה לכפות את רצונו על כל הסורים, ואת זאת יש לדחות בתוקף. מי שרוצה לשנות את סוריה, עליו לפעול לפי החוק ולא להפנות את הנשק לעבר הצבא ולהפחיד את הציבור".

אמש הוסיפו להחריף המהומות האלימות בסוריה. אסד הורה על הכנסת כוחות שריון לעיר דרעא, בו החלו המהומות הראשוניות לפני למעלה מחודש, ועל פי דיווחי BBC, לפחות 25 בני אדם נהרגו ומאות נוספים נפצעו מאש כוחות הביטחון לעבר המפגינים. פעילי זכויות אדם דיווחו כי בין 4,000 ל-5,000 חיילים סורים נכנסו לעיר וירו ללא הבחנה לכל עבר. ארגון זכויות אדם נוסף מסר כי ביומיים האחרונים עצרו כוחות הביטחון הסוריים כ-500 אזרחים המזוהים עם מתנגדי השלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully