וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות של נשיאים: מי הסוסה היפה ביותר?

בטורקמיניסטן הכריזו בשבוע שעבר על ציון יום לאומי "לסוסים הטורקמניים". במסגרת החגיגות הנשיא הכריז על תחרות הסוס היפה ביותר במדינה והדגים את כישוריו ברכיבה

נשיא טורקמניסטן, גורבנגולי ברדימוחמדוב, אירח אמש (ראשון) תחרות יופי לסוסים והציג את כישורי הפרשות שלו במטרה לקדם את מעמדה של המדינה המרכז אסייתית המבודדת כמרכז בינלאומי לסוסים.

טורקמנסיטן מתגאה בכך שהיא מהווה בית ליותר מחצי מאוכלוסיית סוסי ה"אקחל-טייק" (Akhal-Teke), שמספרם בעולם בסך הכל הינו 3,000. מחירם של סוסים מזן ה"אקחל-טייק", יקר במיוחד בזכות יכולת הסיבולת שלהם, יופיים וכישוריהם האתלטיים. החיה מופיעה גם בסמל המדינה.

לפני כשבוע הוכרז במדינה כי מדי חודש אפריל יתקיים יום לאומי שייקרא "יום סוסי המרוץ הטורקמניים". במהלך היום יתקיימו תחרויות, מירוצים, ותחרות בעיר אשגאבט, בירת המדינה, על התואר "סוס ה'אקחל-טייק' היפה ביותר". התחרות היא פרי מוחו של של הנשיא הנוכחי שמנסה, בזהירות רבה, לשפר מצבה של המדינה בעקבות הבידוד שיצר קודמו בתפקיד, ספרמורט ניאזוב, שמת ב-2006. "אני מאמין שאנו נשמר את זן ה'אקחל-טייק' ונביא לו תהילת עולם", כך אמר השבוע ברדימוחמדוב.

הזוכה בר המזל מתוך עשרת המועמדים המובילים הוא סוס הרבעה כהה בשם קהאנבגלר, שהרשים את חבר השופטים בכך שהציג "תכונות יפיפיות להעמדת צאצאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully