וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמרו מוסא: "הסכם השלום עם ישראל - אינטרס מצרי"

מזכ"ל הליגה הערבית ואחד המועמדים לנשיאות במצרים, עמרו מוסא, התייחס להסכם השלום עם ישראל ואמר כי "על מצרים לשמר אותו". הוא ביקר את התנהלותו של מובארק "ששיתף פעולה עם ישראל"

"מצרים חייבת לשמר את הסכם השלום עם ישראל" – כך אמר אמש (שבת) מזכ"ל הליגה הערבית והמועמד המוביל לנשיאות במצרים, בראיון לעיתון הצרפתי "לה פיגארו". לדבריו, הנשיא לשעבר, חוסני מובארק, שגה בהחלטתו לשתף פעולה עם ישראל ולהטיל סגר על רצועת עזה בזמן מבצע "עופרת יצוקה". מוסא טען כי ממשלת ישראל ממשיכה את "הכיבוש הלא חוקי" ברצועת עזה וכן כי הפתרון לדיאלוג בין ישראל לפלסטינים יגיע רק דרך הידברות במישור הפוליטי.

בניגוד לכך, לפני שלושה ימים אמר מוסא בראיון לטלוויזיה המצרית כי "הסכמי קמפ דיוויד חלפו. קמפ דיוויד אינו קובע את המצב הנוכחי" - לדבריו, "מה שכן קובע את המצב הנוכחי הוא מסמך 'היוזמה הערבית' אשר נוגע ליחסים בין מצרים לישראל".

בתחילת חודש מרץ הכריז מוסא כי במידה וייבחר לתפקיד, יכבד את הסכם השלום עם ישראל וישמור עליו. "לנו יש את האחריות להניח את היסודות לשלום", אמר מוסא בנאום שנשא אז בקהיר. עוד הוסיף כי "אנחנו לא יכולים לבנות מחדש את מצרים ובמקביל לאמץ מדיניות חוץ הרפתקנית. אנחנו נשלה את עצמנו אם לא נכיר במדינת ישראל ובהסכם השלום עמה". עם זאת בישראל מזכ"ל הושמעו באחרונה חששות מפני בחירתו של מוסא לתפקיד, שכן הוא ידוע בעמדותיו העוינות כלפי ישראל ואף התבטא בעבר בגנות הסכם השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully