וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70% מהאמריקאים: "ארה"ב הולכת לכיוון לא טוב"

סקר שערך העיתון ניו יורק טיימס מגלה כי רוב האמריקאים סבורים כי המצב בארצם לא טוב, והם אינם מרוצים מהשלטון. ע"פ הסקר, מצב רוחם של האמריקאים נמצא בשפל הנמוך ביותר מזה שנתיים

מצב רוחם של האמריקאים נמצא בשפל הנמוך ביותר מזה כשנתיים, כך עולה מסקר שערכו העיתון "ניו יורק טיימס" ורשת CBS ופורסם היום (שישי). על פי הסקר, האמריקאים פסימיים יותר מאשר היו גם בתקופת כניסתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה לתפקיד – תקופת המיתון הכלכלי הגדול.

על פי הסקר, מספר האמריקאים שחושבים שמצב הכלכלה מחמיר קפץ ב-13% בחודש אחד בלבד, נתון המציג שינוי חד ופתאומי בגישה של אזרחי ארה"ב לכל מה שנוגע לעתיד מדינתם. עוד עולה מהסקר, כי 70% מהמשיבים סברו שארה"ב הולכת בכיוון הלא נכון.

מצב הרוח הירוד של האזרחים גורר למטה גם את התמיכה בשתי המפלגות בקונגרס, וכן בנשיא אובמה. על רקע שלטון הרפובליקנים בבית הנבחרים והפיצול בבית הלבן, אמרו 75% מהמשיבים כי הם אינם מרוצים מדרך עבודתו של הקונגרס.

האמריקאים הביעו בסקר גם חוסר שביעות רצון נרחב מתפקודו של הנשיא אובמה בכל הנוגע לכלכלה האמריקאית. 57% מהמשיבים סברו כי אובמה איננו מטפל בנושא כראוי, דבר העלול להעיב על קמפיין הבחירות שלו לשנת 2012. כמו כן, אחוז דומה של משיבים אמרו כי הם אינם מרוצים מטיפולו של אובמה בגירעון בתקציב הפדרלי, אך אחוז גבוה יותר סברו שגם הרפובליקנים בקונגרס אינם עושים עבודתם נאמנה.

עוד עולה מהסקר, כי 46% מהנשאלים אמרו כי הם מרוצים מתפקודו של הנשיא בבית הלבן, בעוד ש-45% אמרו שהם אינם מרוצים. גם הפעולה הצבאית בלוב הייתה על הפרק: מהסקר עולה כי חלה ירידה בתמיכה במבצע "שחר האודיסאה", וכעת תומכים בו 39% מהאמריקאים, זאת בניגוד ל-50% בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully