וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרעה מיידית: "חיזבאללה יפגע בישראלים בחו"ל"

בערוץ 10 דווח שבחיזבאללה מתכננים לפגוע בישראלים השוהים בימים אלה בחו"ל - כנקמה על מותו של עימאד מורנייה. לפי הדיווח, בארגון מקווים לבצע פעולה שלא תוביל למלחמה

"חיזבאללה מתכנן פיגוע נגד נופשים ישראלים בחו"ל" – כך דווח אמש (חמישי) במהדורת החדשות של ערוץ 10. לפי הדיווח, בידי מקורות ביטחוניים קיים מידע המצביע על סכנה ברורה ומיידית לישראלים שנמצאים בחו"ל, אולם היעד שבחר הארגון אינו ידוע.

תכנון הפיגוע מגיע לאחר רצף ניסיונות מצד חיזבאללה לנקום את מותו של בכיר הארגון, עימאד מורנייה. ניסיונות שסוכלו בצורה מרשימה על ידי כוחות הביטחון הישראליים. עוד נמסר כי חיזבאללה נמצא תחת לבטים כבדים כיצד לבצע פיגוע משמעותי מצד אחד, ומאידך לבצע פעולה שלא תביא למלחמה עם ישראל. ידוע כי בעבר ניסה חיזבאללה לכוון את פיגועי הנקמה שלו למועדים מיוחדים כמו חג הפסח, ראש השנה וכדומה.

לפי הדיווח, האנשים שאחראים לתכנון הפיגוע הם חברי "מנגנון הפיגועים של חיזבאללה בחו"ל", המסתייעים במנגנוני הביטחון של אירן. בראש המנגנון עומד טלאל חמיה. עוזרו ויד ימינו הוא אחמד אל פאיד. יתר חברי המנגנון הם עלי נאג'ם א-דין הוא מהנדס מטעני החבלה, נעים חארס הוא איש עסקים שאמון על גיוס מפגעים בחו"ל וכן מהמט טאהראורלו, אזרח טורקי החשוד גם הוא בגיוס מפגעים.

על אף אזהרות המסע החוזרות ונשנות שמפרסם המטה ללוחמה בטרור, הדורשת ממטיילים ישראלים שלא להגיע לחצי האי סיני, ישנם לא מעטים שחצו את הגבול בדרך אל החושה. רק אתמול חצו 3,800 נוסעים את הגבול מישראל אל חצי האי. הם מתווספים לכ-16 אלף אחרים, שכבר עשו את דרכם לסיני מאז תחילת החג.

בהודעת המטה שפורסמה בתחילת החודש צוין כי "קיים מידע עדכני ומהימן על כוונת ארגוני הטרור בסיני לבצע פיגועים ולחטוף תיירים ישראלים השוהים בחצי האי לצרכי מיקוח". ארגונים אלה, צוין, "מסתייעים בבדואים מקומיים". עוד נמסר כי "המצב הביטחוני בסיני מתאפיין בחוסר יציבות" וכי קיימת "סכנה ממשית לפגיעה בישראלים השוהים שם".

עדכון ראשון: 20:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully