וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית אובמה: מדינה פלסטינית ללא זכות השיבה

ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי גורמים בבית הלבן שוקדים על טיוטה לתכנית מדינית שיציג הנשיא אובמה לפתרון הסכסוך במזה"ת. בין העקרונות: עצמאות פלסטינית ללא זכות שיבה

גורמים בבית הלבן עובדים על טיוטה להסכם שלום בין ישראל והפלסטינים – כך פרסם היום (חמישי) ה"ניו יורק טיימס". לפי הפרסום, "הגורמים טרם החליטו כמה מפורטת תהיה הטיוטה, או האם הנשיא אובמה יעביר אותה בנאום מתוכנן מראש". לדבריהם, אם אובמה אכן יציע תוכנית אמריקאית להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, היא עשויה לכלול ארבעה עקרונות הקשורים לסוגיות הליבה במשא ומתן.

בתוך כך, עשוי אובמה לקרוא לישראל להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67'. הפלסטינים, מצדם, יצטרכו לקבל את העובדה שלא יממשו את זכות השיבה. לפי הגורמים, אובמה יציע שירושלים תהיה הבירה של שתי המדינות ויעמוד על כך שביטחון ישראל לא ייפגע.

היום התכנסו בתל אביב שורה ארוכה של אנשי רוח בולטים כדי להביע את תמיכתם בהכרזה הצפויה באו"ם בחודש ספטמבר על הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967. היוצר והסופר יאיר גרבוז אמר בפתח האירוע כי "מדינת ישראל זקוקה לאיפוס מערכות ערכי, ולריענון של עקרונות מגילת העצמאות", וקרא לדור הצעיר "להקים מדינה צודקת יותר".

אל מול מאות אנשי השמאל שהגיעו למקום, התקבצו עשרות מפגיני ימין, שקראו להם "לקחת את פרסי ישראל שהוענקו להם - ולחזור לעזה". כלת פרס ישראל, שחקנית התיאטרון חנה מרון, הותקפה מילולית על ידי כמה מפגינים, שכינו אותה "בוגדת". שלמה שלוש, אחד מפעילי הימין שקראו קריאות נאצה לעבר הנואמים, אמר כי "יאיר גרבוז וחנה מרון הם בוגדים במדינה. אלה הם אנשי רוח? ליוזמות השלום שלהם אין סיכוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully