וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אובמה הזדרז להדיח את הגנרל הבכיר?

מפקד צבא ארה"ב באפגניסטן הודח בשנה שעברה לאחר שמגזין ה"רולינג סטון" פרסם ביקורת קשה, לכאורה, שהטיח בנשיא אובמה. דו"ח של הפנגטון קובע שהפרסום התבסס בחלקו על עדויות מפוקפקות

האם הנשיא אובמה ביצע "משפט שדה" לגנרל מוערך על סמך מאמר בלבד, והיה עליו לבצע בדיקה מעמיקה יותר לפני שהדיח מתפקידו את אחד המפקדים הבכירים ביותר בצבא? דו"ח של משרד ההגנה האמריקאי שפורסם הלילה (שלישי) קובע כי הגנרל סטנלי מקריסטל, שהודח מתפקידו בחודש יוני כמפקד הכוחות האמריקאים באפגניסטן, לא הפר למעשה את מדיניות הצבא. המאמר הידוע לשמצה, שהתפרסם במגזין ה"רולינג סטון", תיאר את מקריסטל ועמיתיו כמי שלעגו להחלטותיהם של בכירים בוושינגטון - וכינו אחרים כ"ליצנים".

הדו"ח, שחיברו חוקרים בכירים בפנטגון, קובע כי המאמר במגזין לא היה מדויק לגמרי, והיה מבוסס בחלקו על עדויות שמיעה, שלא לכולן נמצא בסיס. בעקבות פרסום המאמר, זומן מקריסטל לשיחה עם אובמה, שבה נמסר לו על הדחתו. זמן לא רב לאחר מכן, פרש מקריסטל מהצבא. הוא הוחלף על ידי הגנרל דיוויד פטראוס, שאמר בשעתו כי "מקריסטל כשל בעמידה בערכים המצופים ממנו".

המגזין "עומד מאחורי הפרסום המדויק"

מחברי הדו"ח בחנו את המאמר, שבו מקריסטל ועמיתיו ביקרו לכאורה בין היתר את התנהלותם של סגן הנשיא ג'ו ביידן והיועץ לביטחון לאומי ג'יימס ג'ונס. כמו כן, הם התעמתו עם כמה מהאנשים שהיו עדים לכאורה לשמיעתן של חלק מהדברים, שחלקם נאמרו בעת שהיו המפקדים הבכירים שיכורים. הדו"ח מצא כי לא ניתן להוכיח את אמיתותם של חלק מהציטוטים שהובאו במאמר, וקובע כי לא נמצאו ראיות הקובעות באופן מוחלט שחלק מהדברים שצוטטו במאמר - אכן נאמרו במציאות.

מקריסטל עצמו טרם הגיב לממצאי הדו"ח, אך מה"רולינג סטון" נמסר כי "המגזין עומד מאחורי המאמר המדויק". עוד נמסר מהמגזין כי עצם התנצלותו של מקריסטל על פרסום הדברים בזמנו, מהווה סוג של אישוש לנכונותם.

ייתכן שלדו"ח שטיהר את מקריסטל מאשמה כבר יש תוצאות בשטח. בעוד שממצאיו פורסמו רק הלילה, החקירה עצמה הושלמה ב-8 באפריל. כמה ימים לאחר מכן, נמסר מהבית הלבן כי מקריסטל, ששימש אחרי פרישתו כמרצה בכיר באוניברסיטת ייל, התבקש לעמוד בראש תוכנית ממשלתית לתמיכה במשפחות החיילים המוצבים מעבר לים.

עם זאת, גורם רשמי בוושינגטון הכחיש את הקשר בין הדו"ח למינוי, וטען הלילה כי הבקשה ממקריסטל לשוב לשורות השירות הציבורי, נשלחה מהבית הלבן אל הגנרל עוד טרם נודעו תוצאות חקירת הפנגטון בעניינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully