וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד החם במגזר הערבי: חתונה במסגד אל אקצא

עונת החתונות החלה גם אצל ערביי ישראל, והלהיט התורן הוא חתונה במסגד אל אקצא. חרף ההגבלות הבטחוניות על הגישה למקום, רבים מקווים כי מימוש האירוסין במקום "יחזק הנוכחות הדתית"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו. קריינות: אביב אברמוביץ')

כל מי שמתחתן יודע כמה קשה לבחור אולם אירועים. יש מי שמעדיף להתחתן בגן פתוח, יש מי שתמיד חלם להינשא על חוף הים, תחת כיפת השמיים. כעת, נפתחת עבור זוגות רבים בישראל אפשרות חדשה ומסקרנת במיוחד - להינשא במסגד אל-אקצא שבירושלים. הזוגות שיבחרו במקום, יוכלו להעניק למאבק המוסלמי ארוך-השנים לריבונות בהר הבית פנים חדשות, חגיגיות ולא-אלימות. המסגד, שבעבר היה מוקד לסכסוכים קשים בין יהודים למוסלמים, מארח בימים אלה חתונות לזוגות מוסלמים, ומאפשר להם אף לקיים במקום קבלת פנים צנועה. האורחים שבאים לחגוג את האירוע עם הזוג המאושר מגיעים למקום בשני אוטובוסים - בארגון העמותה המממנת, ארגון בת של התנועה האיסלמית, שגם מעניקה למתחתנים מתנה צנועה, ומזמינה למקום "דמויות ציבור בולטות".

חרף העובדה שישראל מגבילה באופן חמור את הכניסה למתחם הר הבית, בעמותה מקווים כי זוגות רבים יבחרו להתחתן במסגד, בטקס שמהווה מעין גושפנקה לנוכחות המוסלמית באזור. אחד הזוגות שזכו לבוא בברית הנישואין במסגד המפורסם היו גבר ואישה, שהיו נרגשים במיוחד מהמעמד יוצא הדופן. הבעל, סמיר יוניס, סיפר לוואלה! חדשות כי הוא וארוסתו העדיפו להתחתן דווקא באל-אקצא, כדרך לאישוש זכויותיהם של המוסלמים במקום. האשה, שורוק תמימי, אמרה כי היא רואה בעצמה ובמשפחתה "כמגיניו הנצחיים" של המסגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully