וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאשימה: ישראל וארה"ב אחראיות לתולעת המחשב

לראשונה, מאשים בגלוי גורם צבאי אירני את ישראל וארה"ב באחריות לתולעת המחשבים "סטוקסנט", שגרמה נזק למערכות השליטה של הכורים הגרעיניים במדינה. "הראיות הובילו לציונים ולטקסס"

אירן מאשימה לראשונה בגלוי את ישראל וארה"ב באחריות לתולעת המחשבים "סטוקסנט" (stuxnet), שפגעה במערכות השליטה והבקרה בכורים הגרעיניים במדינה. כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות הצרפתית, בהסתמך על ראיון שהעניק גורם ביטחוני אירני לסוכנות האירנית אירנ"א.

מפקד ההגנה האזרחית באירן, גולם ג'לאלי, אמר לאירנ"א כי "בדיקות וחקירות מעלות שמקור התולעת בארה"ב וישראל". לדברי ג'לאלי, מרגע שהתולעת משתלטת על מערכת מסוימת, היא מתחילה לאסוף מידע ולשלוח דו"חות אל מפעיליה. "עקבנו אחר הדו"חות שנשלחו, וברור לנו שהיעד שלהם היה המשטר הציוני ומדינת טקסס שבארצות הברית".

התולעת סטוקסנט זוהתה בחודש יוני האחרון, לאחר שגרמה ככל הנראה נזק משמעותי למערכות שליטה תעשייתיות ברחבי אירן. על פי פרסומים התמקדה התולעת במחשבי הכור בבושהר, שדיווח מספר פעמים על כשלים טכניים ועיכובים בהפעלתו. בחודש נובמבר 2010 הודה נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כי תהליך העשרת האורניום במדינה נפגע כתוצאה מתוכנות מזיקות, אך טען כי הבעיה נפתרה.

מומחה האבטחה הגרמני ראלף לאנגר העריך כי שירותי המודיעין של ארה"ב וישראל עומדים מאחורי הפצת התולעת. גם העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח כי מדובר בשיתוף פעולה אמריקאי-ישראלי .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully