וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: בית משפט פירק את מפלגת השלטון של מובארק

מצרים ממשיכה לבוא חשבון עם המשטר הקודם. בית משפט במדינה הורה לפרק את מפלגתו של חוסני מובארק ולהעביר את נכסיה למדינה. מובארק עצמו עלול לעמוד מול עונש מוות ושני בניו עצורים

בית משפט במצרים הורה בצהריים (שבת) לפרק את מפלגת השלטון של הנשיא המודח, חוסני מובארק. בכך נענה בית המשפט לדרישות המפגינים שחוללו הפיכה במדינה. על פי ההחלטה, יועברו נכסיה של "המפלגה הלאומית הדמוקרטית" לידי המדינה.

מדובר בצעד נוסף שנוקטת המדינה נגד המשטר הישן ומי שעמד בראשו. מובארק עצמו עלול לעמוד בפני עונש מוות באם יורשע במתן ההוראה להרוג מפגינים במהלך ההפיכה במדינה בחודש פברואר, דיווחה אמש (שישי) התקשורת במדינה. העיתון "אל-אהרם" דיווח כי המשפט עשוי להימשך כשנה.

שלשום דיווח העיתון אל-מסרי אל-יום כי מובארק נשאל רבות בחקירתו על הוראות שנתן לכאורה להרוג מפגינים נגד משטרו. "לא נתתי לאף גורם הוראה להרוג מפגינים", פסק. "רק קיבלתי דיווחים מהמצב ברחובות. הפעם היחידה שדיברתי עם שר הפנים חביב עאדלי, הייתה כשביקשתי ממנו לא להתנגש עם מפגינים, ולהישמר מפני הסתננות של אנשים מבחוץ לתוך אותן הפגנות. אני זה שביקשתי מהכוחות החמושים לרדת לרחובות כדי להגן על המפגינים", טען.

השבוע הורתה הפרקליטות במצרים לעצור גם את בניו של מובארק, עלא וגמאל, ל-15 יום. השניים הוכנסו לכלא 'טרה' שליד קהיר, שם נמצאים כבר יתר בכירי השלטון לשעבר, כגון ראש הממשלה לשעבר אחמד נזיף, שר הפנים לשעבר חביב עאדלי ואישי ציבור נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully