וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף שני יעדים בצפון רצועת עזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.4.2011 / 2:54

בתגובה לירי הגראד לעבר אשדוד תקף הלילה צה"ל שני יעדים בצפון רצועת עזה. "צה"ל לא יסבול את המשך הימצאותם של יישובי הדרום תחת אש"

מטוסי חיל האוויר תקפו במהלך הלילה (שבת) שני יעדי טרור בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי הגראד לעבר אשדוד אתמול אחר הצהריים. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

מקורות פלסטינים דיווחו כי מטוסים של חיל האוויר ביצעו שתי תקיפות ופגעו במוצבים של הזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עז א-דין אל-קסאם. הראשון הוא מוצב 'בדר' מצפון למחנה הפליטים שאטיו השני באזור שכונת זייתון שממזרח לעיר עזה. עדי ראייה דיווחו כי נזק רב נגרם למבנים אולם לא היו נפגעים בנפש.

דובר צה"ל מסר עוד כי "צה"ל לא יסבול את המשך הימצאותם של יישובי הדרום תחת אש. צה"ל ימשיך לפעול כנגד כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל. כמובן שארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

חשש: הטילים יגיעו רחוק יותר

הרקטה שנורתה אתמול אחר הצהריים הפרה את השקט שנשמר בימים האחרונים לאחר מספר ימים של רגיעה. הרקטה עצמה גרמה לקול נפץ עז שנשמע למרחוק, ואזעקה עולה ויורדת נשמעה בעיר. היא נפלה בשטח פתוח, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. "זה היה בהחלט מפחיד. שמענו את ההתראה ואחרי קצת זמן שמענו את ההתפוצצות והיה 'בום' לא מהעולם הזה" סיפר אתמול עידו, תושב אשדוד, לוואלה! חדשות. "אני מקווה שזה לא מראה שום סימן של המשכיות של המשך הירי". במערכת הביטחון חוששים כעת כי הפלסטינים מתכוונים לירות לטווחים רחוקים יותר עוד במהלך סוף השבוע וחג הפסח הקרב.

במהלך סוף השבוע שעבר נורו אל יישובי הדרום 105 טילים ורקטות, בהם 52 קסאמים, 41 פצמ"רים ו-12 גראדים. בתגובה לירי כוחות צה"ל תקפו ברצועת עזה 46 פעמים, מהם 15 תקיפות מהאוויר. 17 פלסטינים נהרגו כתוצאה מתקיפות צה"ל, בהם שני אזרחים שנהרגו בשוגג, וכן 52 בני אדם נפצעו. 17 פלסטינים נהרגו כתוצאה מתקיפות צה"ל, בהם שני אזרחים שנהרגו בשוגג, וכן 52 בני אדם נפצעו.

דובר ממשלת חמאס ברצועה, סמי אבו זוהרי, אישר כי ממתקפות צה"ל ברצועה בשבוע שעבר נהרגו ארבעה מחברי תנועתו. שלושה מהם הם אנשי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, שנהרגו באחת מתקיפות חיל האוויר באזור רפיח שבדרום הרצועה. לפי הפלסטינים, ההרוגים הם שני בכירי חמאס, תייסיר סעיד אבו סנימה - מפקד בגדודי אל קסאם, ומוחמד עלי עוואג'ה, מפקד נוסף בזרוע הצבאית של הארגון. הרוג נוסף שעליו דווח בעזה הוא עוזרם של השניים, שאדי אל-זטמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully