וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: הירי לדרום יימשך, ולטווחים רחוקים יותר

במערכת הביטחון חוששים כי ירי רקטת הגראד הערב לעבר אזור אשדוד לא יהיה האחרון בסוף השבוע. עם זאת, מביעים שם סיפוק על התקציב האמריקאי שעבר - המכיל תקצוב ל-4 סוללות כיפת ברזל

במערכת הביטחון חוששים: הפלסטינים ימשיכו לירות במהלך סוף השבוע – ולטווחים רחוקים עוד יותר. רקטת הגראד שנורתה אמש (שישי) לעבר אשדוד, הפרה את השקט שנשמר בימים האחרונים באזור הדרום, לאחר מספר ימים של רגיעה. הרקטה עצמה גרמה לקול נפץ עז שנשמע למרחוק, ואזעקה עולה ויורדת נשמעה בעיר. היא נפלה בשטח פתוח, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים.

עם זאת, במערכת הביטחון הביעו סיפוק על אישורו של חוק התקציב האמריקאי על ידי הקונגרס. בין היתר, כולל החוק 205 מיליון דולרים לרכישת ארבע סוללות של מערכת "כיפת ברזל", וכן המשך הסיוע בפרויקטים המשותפים לישראל בתחום יירוט הרקטות והטילים, בהם "חץ 2", "חץ 3" ו"שרביט קסמים", הצפויה להיכנס לשימוש מבצעי במהלך 2014. שר הביטחון, אהוד ברק, הביע קורת רוח מהעברת התקציב ואמר כי "הדבר מהווה חיזוק משמעותי ליכולת ההגנה של ישראל בפני טילים ואימות נוסף לעומק התמיכה האמריקאי בביטחון ישראל".

עידו, תושב אשדוד, סיפר: "זה היה בהחלט מפחיד. שמענו את ההתראה ואחרי קצת זמן שמענו את ההתפוצצות והיה 'בום' לא מהעולם הזה. אני מקווה שזה לא מראה שום סימן של המשכיות של המשך ירי". במערכת הביטחון חוששים כעת כי הפלסטינים מתכוונים לירות לטווחים רחוקים יותר עוד במהלך סוף השבוע.

במהלך סוף השבוע שעבר נורו אל יישובי הדרום 105 טילים ורקטות, בהם 52 קסאמים, 41 פצמ"רים ו-12 גראדים. בתגובה לירי כוחות צה"ל תקפו ברצועת עזה 46 פעמים, מהם 15 תקיפות מהאוויר. 17 פלסטינים נהרגו כתוצאה מתקיפות צה"ל, בהם שני אזרחים שנהרגו בשוגג, וכן 52 בני אדם נפצעו. דובר ממשלת חמאס ברצועה, סמי אבו זוהרי, אישר כי מתקפות צה"ל ברצועה נהרגו ארבעה מחברי תנועתו. שלושה מהם הם אנשי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, שנהרגו באחת מתקיפות חיל האוויר באזור רפיח שבדרום הרצועה. לפי הפלסטינים, ההרוגים הם שני בכירי חמאס, תייסיר סעיד אבו סנימה - מפקד בגדודי אל קסאם, ומוחמד עלי עוואג'ה, מפקד נוסף בזרוע הצבאית של הארגון. הרוג נוסף שעליו דווח בעזה הוא עוזרם של השניים, שאדי אל-זטמה.

צה"ל אישר כי השלושה נהרגו בפעילות משותפת עם שב"כ, וכי חיל האוויר הפציץ את המכונית שבה נסעו השלושה. בנוסף, נמסר כי הותקפה משאית שהובילה אמצעי לחימה וכי הופצצו מנהרת הברחה בדרום רצועת עזה ויעד נוסף בצפונה. עד כה, דיווחו הפלסטינים על 17 הרוגים מאש צה"ל במהלך סבב האלימות האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully