וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקיסריה ובי-ם: מאות קיבלו את השבת בלי גלעד

אריאל נוי

16.4.2011 / 0:00

מאות בני אדם נאספו מול מעון רה"מ בירושלים ומול ביתו הפרטי בקיסריה, בקריאה לשחרר את החייל החטוף בעזה. בכירי מערכת הביטחון בעבר, אליק רון ועמירם לוין, הגיעו אף הם לאירוע

המחאה לשחרורו של גלעד שליט, החייל החטוף בעזה, התרכזה שלשום (שישי) בשני מוקדים: כ-200 בני אדם הגיעו לטקס קבלת השבת באוהל המחאה לשחרורו מול מעונו של ראש הממשלה בירושלים, ורבים אחרים הגיעו לאירוע מקביל מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה. לאירוע בצפון הגיעו בין היתר נציגי ארגון "ארבע אמהות", מפקד המחוז הצפוני במשטרה לשעבר, אליק רון, וכן אלוף עמירם לוין, לשעבר אלוף פיקוד הצפון וכן המשנה לראש המוסד.

גם סבו של גלעד, צבי שליט, הגיע לאירוע. שליט סירב להתייחס להתפטרותו של חגי הדס מתפקידו כשליח ראש הממשלה לנושא שחרורו של נכדו, וציין כי "הנשוא כאוב מדי מכדי להתייחס אליו". לוין, שהיה מפקד הישיר של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך שירותו הצבאי, קרא לנתניהו: "תחזור להיות החייל הטוב שהיית, ישר, הגון, וכזה שמאמין שחייל בשבי צריך להיות בבית". לעומתו אמר רון כי "נכון שאני בעד לשחרר מחבלים עם דם על הידיים, אבל יותר מכל אני מעדיף להרוג אותם. מדינת ישראל יכולה לחסל ולהגיע לכל מחבל".

לאירוע הגיע גם יוסק'ה גרוס, ששהה בשבי הלבנוני שלוש שנים, ושוחרר במסגרת עסקת ג'יבריל ב-1985. גרוס אמר כי יש לפעול לשבתו של גלעד בכל מחיר, וכי "אין דבר כזה יום אחד בשבי. יש רק שנייה אחת ארוכה".

"נתניהו הציע לחמאס הצעה טובה מבעבר"

מוקדם יותר דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון, כי המתווך הגרמני בעסקת שליט, גרהארד קונארד, לא פרש מתפקידו, בניגוד לפרסומים קדומים. על פי גורם מדיני, המתווך נמא כעת באזור וממשיך להשקיע מאמצים במטרה לגבש עסקה לשחרור החייל החטוף. הגורם הוסיף וגילה כי נתניהו הציע לחמאס "הצעה טובה יותר" מזו שהציע קודמו בתפקיד, אהוד אולמרט. "ההנהגה המדינית של חמאס, בעיקר זו שברצועת עזה, קיבלה את ההצעה, אולם ההנהגה הצבאית, הקשורה לאירן וזוכה לעצמאות – דחתה אותה", אמר הגורם.

השבוע פורסם בביטאון הרשמי של חמאס, "א-ריסאלה", כי ייתכן ובקרוב יפרסם הארגון קלטת חדשה בה נראה החייל החטוף. עם זאת, נכתב כי "הדבר יחייב מחיר מצד ממשלת נתניהו". להערכת פרשנים שצוטטו בעיתון, חאמס צפוי לנקוט בצעד על מנת להגביר את הלחץ על החברה הישראלית ועל ראש הממשלה נתניהו, כדי שישלימו את עסקת השבויים עם חמאס "וישיבו את שליט לביתו".

גלעד שליט נמצא בשבי החמאס בעזה מזה 1,755 ימים, מאז שנחטף ב-25 ביוני 2006 במהלך מתקפת פתע של חוליית חמאס על מוצב צה"ל בכרם שלום.

(עדכון ראשון: 22:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully